مدیرکل مدیریت بحران گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

ثبت نام ۶۰ هزار نفر از کشاورزان در صندوق بیمه کشاورزی | درخواست ۷ هزار نفر برای استمهال وام

در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از کشاورزان استان گیلان در صندوق بیمه کشاورزی ثبت نام کردند و کشاورزان تا ۱۰ تیرماه فرصت دارند تا در صندوق بیمه کشاورزی ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در حاشیه حضور در لنگرود در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد کمبود آب و بحران کم آبی اراضی کشاورزی گفت: امسال میزان آب پشت سد سفیدرود نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته که به علت کاهش بارندگی بوده است.

امیر مرادی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود آب در پشت سفیدرود برای مدیریت آب زراعی مصوباتی را در نظر گرفتیم گفت: ابلاغ این مصوبات و اجرای انها الزمی است و برای انجام درست مصوبات سرکشی های لازم صورت میگیرد.

وی افزود: ۱۷ قرارگاه جهادی استان که به ریاست استاندار در شهرستانها ایجاد شده عملکرد خوبی را تاکنون ارائه داده اند.

مرادی با اشاره به لایروبی یک هزار کیلومتر تصریح کرد: این قرارگاه جهادی توانستند تاکنون هزار کیلومتر را لایروبی کنند و بالغ بر ۶۰۰ سر دهنه در استان بازسازی شد و بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه های پمپاژ به کمک آب منطقه ای استان و جهاد کشاورزی تعمیر و تجهیز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در مورد اعتبارات مورد نیاز برای نقاط آسیب پذیر گفت: در سال زراعی سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار داشتیم.

وی گفت: کشاورزانی که وام گرفتند و به علت خشکسالی نتوانستند پرداخت کنند، دولت تصمیم گرفت که به این کشاورزان در باز پرداخت کمک کند.

مرادی ادامه داد: در گیلان بیش از ۷ هزار کشاورز درخواست استمهال وام دادند و بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال جذب شده است و دولت متعهد شده است که خودش پرداخت کند و از این مقدار ۵۰ میلیارد در دست بانک ها است که از فرمانداران میخواهیم که این تسهیلات را به کشاورزان اعطا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بانک های رفاه و تجارت قرار گرفته است تا به کشاورزان اهدا شود، افزود: این وام به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است.

مرادی افزود: چند سالی است که صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت های وارده شده به کشاورز ایجاد شده و سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان از صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت در گیلان دریافت کردیم که این رقم در سالهای گذشته بی سابقه بود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از کشاورزان استان گیلان در صندوق بیمه کشاورزی ثبت نام کردند و کشاورزان تا ۱۰ تیرماه فرصت دارند تا در صندوق بیمه کشاورزی ثبت نام کنند.

Share