رئیس پلیس راه گیلان اعلام کرد:

تجهیز دوربین‌های ثبت تخلفات در گیلان به سیستم محاسبه میانگین سرعت

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات ثابت جاده‌ای به سیستم محاسبه میانگین سرعت به صورت مبدا و مقصد مجهز شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات ثابت جاده‌ای به سیستم محاسبه میانگین سرعت به صورت مبدا و مقصد مجهز شدند.

سرهنگ جاور صفاری با اعلام این خبر اظهار داشت: اهمیت و نقش تجهیزات کنترل سرعت در مدیریت ترافیک جاده‌ای برون شهری و اثربخشی نتایج حاصل از بکارگیری فن‌آوری نوین در عملیات ترافیکی پلیس راه موجب شده تا توسعه تجهیزات مدیریت سرعت روندی افزایشی داشته باشد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع سوانح و حوادث رانندگی که به سبب افزایش سرعت غیرمجاز شدت می‌یابد، پلیس راه گیلان به قید فوریت تمهیدات ترافیکی لازم در این خصوص را از هم اکنون اتخاذ و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و تجهیزات ترافیکی که در اختیار دارد نسبت به کنترل تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سرعت غیرمجاز اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راه استان گیلان عامل اصلی آمار بالای تصادفات در اغلب کشورها را تخلفات رانندگی عنوان کرد و افزود: امروزه در کشورهای پیش رفته برای کاهش تلفات و خسارت جاده‌ای در کنار جریمه‌های بسیار سنگین از فن‌آوری‌های پیش رفته استفاده می‌شود تا کوچک‌ترین رفتار رانندگان نیز تحت نظر قرار گیرد که دوربین‌های کنترل سرعت در این میان نقش اساسی دارد.

این مقام انتظامی در ادامه از مجهز شدن دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات ثابت جاده‌ای به سیستم محاسبه میانگین سرعت به صورت مبدا و مقصد خبر داد و تصریح کرد: در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ برابر استعلام از سامانه دوربین‌های نصب شده در محورهای برون شهری استان گیلان حدود ۱۲۶ هزار تخلف سرعت ثبت و از طریق پیامک به مالکان خودرو ارسال شده است.

سرهنگ صفاری در ادامه به راه اندازی ۶۸ دوربین ثبت تخلفات فعال در جاده‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: با استفاده از این دوربین‌ها رفتارهای پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه، عدم بستن کمربند ایمنی و مخدوش کردن پلاک خودرو در طول شبانه‌روز رصد می‌شود.

وی در پایان با اعلام اینکه بعضی از رانندگان در طول مسیر با دیدن هر دوربین سرعت خودرو را کاهش می‌دهند و به محض عبور از آن مجددا با سرعت غیرمجاز به مسیر خود ادامه می‌دهند خاطرنشان کرد: این افراد بی‌خبر از آنکه دوربین‌ها از نوع میانگین سرعت هستند، ناخواسته زودتر از زمان تعیین شده به دوربین بعدی می‌رسند و هوش مصنوعی سیستم، تخلف راننده را درک کرده و برای خودرو جریمه ثبت می‌شود.

Share