رئیس پلیس راه گیلان خبر داد:

محورهای فرعی گیلان به سامانه ثبت تخلفات هوشمند مجهز شدند

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان از نصب ۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور «آستانه‌اشرفیه به کیاشهر» و «خواچکین به پیربازار» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه استان گیلان از نصب ۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور «آستانه‌اشرفیه به کیاشهر» و «خواچکین به پیربازار» خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری با اعلام این خبر اظهار داشت: استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی یک نیاز اساسی برای توسعه چتر نظارتی پلیس در جاده‌های استان است.

وی با بیان اینکه در گیلان تاکنون ۶۲ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های مواصلاتی استان به صورت ثابت نصب شده ادامه داد: مقدمات نصب ۱۲ دوربین در نقاط پر تردد جانمایی و در حال پیگیری است.

رئیس پلیس راه استان گیلان افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده در هفته جاری، ۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور «آستانه‌اشرفیه به کیاشهر» و «خواچکین به پیربازار» زیر بار کنترل ثبت تخلفات قرار گرفت که در بازه زمانی ۴ روزه به میزان بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو به علت سرعت غیرمجاز مورد پایش و اعمال قانون قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از آنجایی که عامل اصلی آمار بالای تصادفات در اغلب کشورها تخلفات رانندگی است تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیش رفته برای کاهش تلفات و خسارت جاده‌ای در کنار جریمه‌های بسیار سنگین از فن‌آوری‌های پیش رفته استفاده می‌شود تا کوچک‌ترین رفتار رانندگان نیز تحت نظر قرار گیرد و دوربین کنترل سرعت در این میان نقش اساسی دارد.

سرهنگ صفاری در پایان از مردم خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از تخلفات، پلیس را در کنترل ترافیک و کاهش سوانح رانندگی یاری کنند.

Share