مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور:

بخش زیادی از ایده ها و اتفاقات خوب، خلاقیت های سازنده، منابع پایدار و مستمر در حوزه مردم است

اسماعیل شفاعی در نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس استان ها بر لزوم حضور مردم برای تحول فرهنگ عمومی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، با اشاره به این که جوهره انقلاب اسلامی، فرهنگ بوده و هست، بر وفور تذکرات و تاکیدات بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم اشاره و تبیین کرد: ما به عنوان شورای فرهنگ عمومی و دبیرخانه شورا مسئولیت سنگینی داریم. یعنی ابتدا باید احساس مسئولیت را حس کرده و سپس به سمت راهکار، روش و اقدام حرکت کنیم. ما در چهار دهه انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ عمومی کشور پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و البته نقطه ضعف‌های جدی هم داریم که خطرزا و تهدید آفرین است. درآغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی کارهای بیشتری باید انجام دهیم.

اسماعیل شفاعی در ادامه به کم رنگ بودن حضور مردم اشاره کرد و گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی مرکز و استان‌ها به نوعی غیبت مردم را حس می‌کنیم. یعنی ما دولتی‌ها و حکومتی‌ها کنار هم می‌نشینیم و حرف می‌زنیم، در حالی که بخش زیادی از ایده‌ها و اتفاقات خوب، خلاقیت‌های سازنده، منابع پایدار و مستمر در حوزه مردم است. ارتباط شورای فرهنگ عمومی با سایر دستگاه‌ها به منظور مشارکت، هم افزایی و تعامل جزء سیاست‌های جدی شورا در این دوره است. بحث همگانی کردن فعالیت‌های مرتبط با شورای فرهنگ عمومی با بهره مندی از تشکل‌های مردم نهاد و غیر دولتی از مباحث جدی این دوره از شورا خواهد بود.

وی افزود: برگزاری این نشست در ایام زیارت مخصوص حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء را به فال نیک می‌گیرم و این تقارن را مقدمه‌ای می‌دانم برای اتفاقات بهتر و رو به پیشرفت‌تری که می‌تواند در حوزه شوراهای فرهنگ عمومی کشور رخ دهد.

گفتنی است نشست تخصصی کارشناسان فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی استان‌ها همزمان با یکم و دوم تیرماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

Share