معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح؛

با ابزار هنر نقش آفرینی، رزمندگان، ایثارگران و شهداء عزیز گیلان به نسل جوان جامعه منتقل شود

عبداللهی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید نقش آفرینی، فرماندهان رزمندگان، ایثارگران و شهداء عزیزگیلان با ابزار هنرمندانه به نسل جوان جامعه به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار سرتیپ «علی عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با مدیرکل حفظ آثارونشرارزشهای دفاع گیلان انتقال نقش آفرینی فرماندهان شهید، جانبازان، ایثارگران با ابزار هنر به جوانان را تاکید کرد.

وی افزود: دفاع مقدس مربوط به آحاد مردم است، لذا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز مربوط به همه مردم است، این مراکز باید نقش آفرینی، فرماندهان رزمندگان، ایثارگران و شهداء عزیزگیلان با ابزار هنرمندانه به نسل جوان جامعه به نمایش گذاشت.

عبداللهی اضافه کرد: امید است بخشی از محتوای مرکز فرهنگی با استفاده از این طرح اجرایی و بخش دیگری را نیز با استفاده از نقش هر استان در دفاع مقدس به زبان هنر و در قالب فن آوری روز در موزه دفاع مقدس به دور از اغراق عملیاتی شود.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح  با تاکید به پیوند دوران دفاع مقدس با محور مقاومت در موزه دفاع مقدس گفت: در تدوین محتوا از رویدادهای غنی مذهبی مردم گیلان از آل بویه گرفته تا نهضت جنگل و نقش مردم درپیروزی انقلاب اسلامی وبویژه دوران سخت دفاع مقدس و پیوند این دوران بامحور مقاومت لحاظ شود.

در ادامه سرهنگ پاسدارحسن حبیبی؛ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز گزارشی از مراحل ساخت وپیشرفت مرکزفرهنگی گیلان و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ارائه داد.

Share