مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

باید روایت صحیح و درستی از دفاع مقدس برای نسل امروز و آیندگان به ثبت برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلائی خواستار ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان شد و اظهار کرد: روایت صحیح و درستی از دفاع مقدس باید برای نسل امروز و آیندگان به ثبت برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «هفت ستون» با تبریک سی و سومین سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: مقاومت و پایداری واکنش منطقی و معقول در برابر حوادث و پیش‌آمدها است.

photo_2015-05-26_13-02-34رسول جلائی مقاومت را نتیجه تدبیر معقول عنوان کرد و افزود: برخی در عرصه مقاومت کم‌کار و منفعل هستند، اما بعضی از انسان‌ها مقاومت را مدیریت کرده و می‌توانند نتیجه بهتری از این مقوله داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر ملت ایران می‌خواهد به پیشرفت برسد باید به مقاومت توجه ویژه داشته باشد، تصریح کرد: مقاومت نقطه مقابل تعامل نیست، ضمن اینکه در تعامل نیازمند روحیه برخاسته از مقاومت هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان مقاومت را شرط لازم برای رسیدن به وعده‌های الهی خواند و بیان کرد: مقاومت قبل از اینکه وابسته به تجهیزات باشد، وابسته به بزرگی هدف و روحیه مقاومت انسان‌ها است.

جلائی با اشاره به اینکه فناوری روز می‌تواند ملت‌ها را در مسیر مقاومت کمک کند، خاطرنشان کرد: امروز مردم یمن با کمترین امکانات پدافندی و با روش‌های ابتدایی و قبیله‌ای در مقابل آل‌سعود مقاومت می‌کنند.

وی از مقاومت برای تمام آنهایی که در این مسیر قرار دارند به‌عنوان مسیر تجربه شده‌ای برای رسیدن به پیروزی یاد کرد و گفت: مقاومت تنها راه رسیدن به خوشبختی و زندگی بهتر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید براینکه با تنبلی و سستی انسان به اهداف خود نمی‌رسد، یادآور شد: کتاب «هفت ستون» و دیگر کتاب‌های دفاع مقدس شرح حال رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در راستای ارائه نسخه شفابخش مقاومت و پایداری است.

جلائی خواستار ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان شد و اظهار کرد: روایت صحیح و درستی از دفاع مقدس باید برای نسل امروز و آیندگان به ثبت برسد.

در مراسم مذکور کتاب «هفت ستون» زندگینامه سعید فرجود خردسال‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری رشت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس گیلان در خانه میرزاکوچک جنگلی رونمایی شد.
photo_2015-05-26_13-02-58

/فارس

Share