دیارمیرزا گزارش می دهد

آقایان عضو شورا برای آرامش مردم خسته رشت بَس کنید! | امان از بی ثباتی….

هدف ما حمایت از امیرحسین علوی یا مخالفت با او نیست! چندان هم مهم نیست جه کسی شهردار باشد. آنچه که مهم است ثبات مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۲۵ خرداد طرح سوال از شهردار رشت اعلام وصول شد و شش عضو شورا در جلسه عصر روز چهارشنبه یکم تیرماه از پاسخ‌های امیرحسین علوی قانع نشدند.

پس از آن نیز موضوع استیضاح شهردار با امضای ۴ عضو شورا مطرح شد و تا امروز که ۱۵ تیرماه است، وضعیت عزل یا ادامه کار شهردار رشت نامشخص است، چرا که آن دسته از اعضایی که خود خواستار استیضاح شهردار هستند به دلیل اینکه آرای لازم برای برکناری شهردار را در اختیار ندارند حاضر نشده‌اند در جلسه شورا حضور پیدا کنند!

وضعیت از شب گذشته نیز بدتر شده چرا که یک فرد غیربومی که هم اکنون هیچ گونه مسئولیتی ندراد، خود را وسط معرکه انداخته و میدان‌دار برکناری شهردار شده است!

به اعضای شورا که می‌رسیم همه آنها مدعی خدمتگزاری به شهر و شهروندان هستند و لقلقه زبان آنها عدم اجرای پروژه‌های عمرانی و عقب‌ماندگی در شهر است! باید پرسید که چگونه می‌توان طی بازه زمانی ۸ ماه سه بار شهردار را استیضاح کرد و برای هر بار استیضاح یک ماه مدیریت شهری را بلاتکلیف و معطل کرد و بعد هم ادعای رشت‌دوستی و خدمتگزاری به مردم را داشت؟!

هدف ما حمایت از علوی یا مخالفت با او نیست! چندان هم مهم نیست جه کسی شهردار باشد. آنچه که مهم است ثبات مدیریت شهری است. آقایان شورا آیا از خودتان پرسیده‌اید که چگونه می‌شود در شهری که عمر میانگین شهرداران آن ۶ ماه است، انتظار توسعه و پیشرفت را داشت؟ در همه شهرهای همتراز رشت شاهد اجرای ده‌ها پروژه هستیم اما اینجا ما هنوز اندر خم یک کوچه مانده‌ایم چرا که دغدغه اعضای شورا صرفا عزل و نصب شهرداران است!

شما که قبل از ورود به شورا و در زمان انتخابات مدعی ده‌ها برنامه و راهکار برای حل مشکلات هستید، چگونه است که نمی‌توانید به اصلی‌ترین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار عمل کنید و حداقل یک سال پای فردی که به او رای داده اید بمانید؟!

تجربه نشان داده که روند عملکرد شهردارانی که روی کار آمده‌اند طی سال‌های اخیر نزولی بوده است، به فرض اینکه علوی را برکنار کردید، چه تضمینی وجود دارد که همین روند موجود را بر سر شهردار بعدی پیاده نکنید؟!

کشور در شرایطی نیست که امروز مردم در کنار دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی آرامش و آسایش آنها با تصمیمات ناگهانی و بدون پشتوانه فکری منطقی، اعضای شورا هم بریزد و دغدغه‌های مدیریت شهری هم به مشکلات آنها افزوده شود.

Share