تونیکس پانل | تولید کننده ساندویچ پانل دیواری و سقفی

محصولات تولید شده توسط تونیکس پنل شامل پانل دیواری با انواع فوم های موجود در بازار داخل به همراه ضخامت ورق درخواستی، ساندویچ پانل سقفی با انواع فوم پنل و در دو نوع ساده، پیچ مخفی اقدام به تولید نموده است

شرکت تونیکس پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی در بازار ایران است، شرکت تونیکس با توجه به کیفیت بالا و خط تولید تمام اتوماتیک یا به اصطلاح دیسکانتینیوز توانسته است تکنولوژی روز آلمان را در داخل کشور راه اندازی کنید. محصولات تولید شده توسط تونیکس پنل شامل پانل دیواری با انواع فوم های موجود در بازار داخل به همراه ضخامت ورق درخواستی، ساندویچ پانل سقفی با انواع فوم پنل و در دو نوع ساده، پیچ مخفی اقدام به تولید نموده است.

ساندویچ پانل تونیکس

ساندویچ پانل چیست

پانل ساندویچ نوعی مصالح ساختمانی مدرن پیش ساخته که امروزه در صنایع مختلف کاربرد بسیاری دارد. این مصالح مدرن سازه و ساختمانی در دو نوع سقف و دیوار قابل استفاده است، استفاده از ورق از جنس آلوزینک و گالوانیزه سبب شده است تا مقاومت خوبی در اقلیم های مختلف داشته باشد که در ادامه ورق ساندویچ پانل را به صورت کلی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هسته پانل ساندویچ فوم عایق به کار رفته در داخل آن است که سبب ایجاد مشخصه هایی نظیر عایق صدا، عایق برودت، عایق رطوبت و… می‌شود.

ورق ساندویچ پانل

یکی از اصلی ترین مواردی که می‌تواند طول عمر پانل را افزایش دهد ورق به کار رفته در تولید ساندویچ پنل است، ورق دارای دو نوع است آلومینیومی یا گالوانیزه همچنین ضخامت ورق ها با ۴ سانتی متر به بالا یا به در خواست مشتری با ضخامت کمتر قابل تولید و ساخت است.

ورق ساندویچ پانل دارای رنگ های مختلف است که با توجه به سلیقه و نوع سازه یا کاربری می‌توانید ورق های رنگی مختلف را در هنگام خرید سفارش دهید، اما مرسوم ترین رنگ ساندویچ پانل به کار رفته در ورق های آن شامل آبی، سفید، کرمی، قرمز و زرد است اما همانطور که پیش تر گفتیم می‌توانید از رنگ های دلخواه در حین سفارش استفاده کنید.

فوم ساندویچ پانل

فوم پانل تونیکس

فوم یا هسته پانل قسمتی حیاطی یک پانل ساندویچ است که باید بسیار با دقت انتخاب شود، عواملی که در حین خرید و انتخاب فوم مورد نظر باید دقت داشت شامل شرایط اقلیمی آب و هوا منطقه، کاربری سازه یا ساختمان برای مثال ساندویچ پانلی که برای سرخانه با رفت و آمد بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد با فوم اکس پی اس و ضخامت ورق حداقل ۱۰ سانتی متر مناسب است.

برخی از فوم های متداول در ساندویچ پانل عبارتند از :

  • فوم پلی یورتان
  • فوم اکس‌پی‌اس(XPS)
  • فوم پشم سنگ
  • فوم پلی استایرن
  • و…

هرکدام از فوم های یاد شده در بالا کاربری خاص خود را دارد پس قبل از خرید نیاز به یک مشاوره خوب در این زمینه و انتخاب فوم مورد نظر خود برای خرید دارید در این زمینه تیم فنی مهندسی تونیکس پانل می‌تواند همراه شما عزیزان باشید.

کاربرد ساندویچ پانل

تونیکس پانل

از جمله کاربرد ساندویچ پانل می‌‎توانیم به ساخت اتاق تمیز، سردخانه ساندویچ پانل، سقف شیروانی ساندویچ پانل، اتاق حمل بار ساندویچ پانل و… اشاره کرد که در ادامه به بررسی برخی از پرکاربرد ترین موارد می‌پردازیم.

کاربرد صنعتی پانل به راحتی قابل رویت است، برای مثال ساخت سوله، سیلو، کارگاه و… است که روزانه از کنار سازه های ساندویچ پانل عبور میکنیم و آن هارا می‌بینیم اما اطلاعات کافی در رابطه با این سازه مدرن نداریم.

کاربرد مهم دیگر پانل در صنعت اتمی و پزشکی است، در صنعت اتم ساخت اتاق های راکتور هسته ای و در صنایع پزشکی ساخت اتاق آزمایشگاهی، ساخت اتاق جراحی و عمل، ساخت اتاق داروسازی و… است که امروزه بسیار کاربرد دارد. در گذشته قبل از ورود ساندویچ پانل اتاق های ایزوله و تمیز بسیار سخت ساخته و آب بندی می‌شدند اما پس از ورود این مصالح مدرن ساختمانی و صنعتی سبب شد تا راحت تر و همچنین بهتر بتوانیم اتاق های ایزوله و … را تولید کنیم.

ویلا های پیش ساخته مدرن امروزی که با هزینه کم تری نسبت به مصالح ساختمانی سنتی ساخته می‌شوند از ساندویچ پنل سقفی و دیواری استفاده می‌شود.

مزایای ساندویچ پانل

عایق بودن صدا و حرارت طول عمر بالا، هزینه پایین و سرعت اجراء از مزایای اصلی این مصالح مدرن ساختمانی است که امروزه با این مزایای گفته شده بسیار مورد استقبال مهندسان و طراحان قرار گرفته است.

برای این که با مزیت پانل بهتر آشنا بشین یک مثال برای شما در ادامه آورده ایم.

فرض کنید یک سوله در وسعت زیاد و ابعاد بزرگ ۵۰۰۰ متر را اگر این سوله با مصالح سنتی شروع به احداث و راه اندازی شود حدودا ۶ ماه زمان خواهد برد تا به صورت کامل بهره برداری شود اما این زمان گاهاً بسیار برای کارفرما مهم است در این بخش است که ساندویچ پانل مزیت اصلی خودش نمایان خواهد شد همین سوله که با مصالح ساختمانی سنتی ۶ ماه زمان خواهد برد با پانل حدوداً ۱ماهه نصب و آماده بهره برداری خواهد بود.

قیمت ساندویچ پانل

روش قیمت گذاری و ارزش گذاری ساندویچ پانل بستگی به نوع ورق، رنگ انتخابی و از همه مهم تر فوم مورد استفاده در پانل می‌باشد، به همین دلیل است با توجه به نوسانات بازار داخل امکان ارائه قیمت ساندویچ پانل وجود ندارد و باید روزانه توسط کارشناسان تونیکس پانل مورد بررسی و قیمت گذاری قرار بگیرد تا به شما عزیزان اعلام شود. به همین منظور شما عزیزان برای خرید و حتی استعلام قیمت می‌توانید با مشاورین بخش فروش و کارشناسان تونیکس در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین فروش تونیکس پانل در تماس باشید

۰۲۱-۲۶۴۲۱۷۷۶
۰۲۱-۲۶۴۲۳۸۷۴

سوالات متداول ساندویچ پانل

۱- ساندویچ پانل پلی استایرن یا ساندویچ پانل اکس پی اس به چه معناست؟

پلی استایرن یا اکس‌پی‌اس و یا هر پانل دیگر نشان دهند فوم به کار رفته در فرآیند تولید پانل است که می‌تواند خصوصیت های مختلفی را با خود به همراه داشته باشد.

۲- ساندویچ پانل دیواری و سقفی چه تفاتی با یکدیگر دارند؟

آج های ورق پانل و نوع فوم به کار رفته در ساندویچ پانل سقفی و دیواری متفاوت است.

۳- آیا از ساندویچ پانل برای سقف های ساختمان و یا برج هم میتوان استفاده کرد؟

بله از ساندویچ پنل سقفی برای شیروانی و سقف ساختمان یا ویلا می‌توان استفاده کرد و عایق بسیار خوبی برای طولانی مدت می‌باشد.

۴- ساندویچ پانل دست دوم هم وجود دارد؟

در مورد این سوال باید گفت که پانل ها قابلیت باز شدن و دوباره بسته شدن را دارند، اما ابعاد آن و نقشه آن به خصوص است که نسبت به هر سازه این ابعاد متغیر است که یکی از عوامل اصلی می‌باشد تا پانل های دست دو در بازار وجود ندارند یا به ندرت پیدا می‌شوند.

Share