همه چیز در مورد خرید دوچرخه (بررسی تخصصی خرید دوچرخه ۲۶)

در این مطلب سعی کردیم تا با یک بررسی دقیق و منسجم در مورد خرید دوچرخه بر اساس اطلاعات دقیق و کامل که در سایت‌های معتبر از جمله سایت‌های دانشگاهی منتشر شده است شما را راهنمایی کنیم.

دوچرخه به‌عنوان یک وسیله نقلیه یا یک وسیله ورزشی از جمله محصولاتی است که افراد بسیار برای انتخاب و خرید آن به اطلاعات کامل و درستی در مورد قیمت و مشخصات نیازمند هستند و به همین سبب اقدام به تحقیق در اینترنت یا فروشگاه‌های فیزیکی می‌کنند. در این مطلب سعی کردیم تا با یک بررسی دقیق و منسجم در مورد خرید دوچرخه بر اساس اطلاعات دقیق و کامل که در سایت‌های معتبر از جمله سایت‌های دانشگاهی منتشر شده است شما را راهنمایی کنیم. سپس به بررسی تخصصی در مورد دوچرخه ۲۶ بپردازیم،  پس در این مقاله همراه ما باشید.

خرید-دوچرخه

مراحل انتخاب و خرید دوچرخه

امروزه خرید دوچرخه کار نسبتا پیچیده و زمان‌بری است که نیاز به حوصله و دقت شما دارد تا بتوانید بهترین محصول را متناسب با نیازتان خریداری کنید. در کنار محصولات متنوع با مشخصات متفاوت و کیفیت گوناگون بحث مهم دیگری مثل سایز چرخ‌ها، سایز تنه و برندهای بسیاری که در بازار وجود دارد باعث سردرگمی و گاهی انتخاب اشتباه خواهد شد، بنابراین برای راهنمایی شما جهت انتخاب هر چه دقیقتر برآن هستیم تا اطلاعات مفید و جامعی در این باره به شما ارائه کنیم. طی خرید دوچرخه در گذشته نه چندان دور عمدتا محدود به یک طبقۀ خاص از جامعه بود، چرا که نابرابری میان تعداد تولیدکننده و متقاضی باعث هنگفت بودن قیمت دوچرخه می‌شد، اما حالا به دلایل مختلف چنین مشکلی مطرح نیست و با رعایت چند نکته هنگام خرید دوچرخه می‌توان با هر مقدار موجودی در حساب بانکی‌ یا هر چقدر چک‌پول  در جیب، یک تجربه بی‌مانند از خرید دوچرخه را با بهترین قیمت در ذهن حک کرد. در طول زمان شمار زیادی تولیدکننده از کوچه پس کوچه‌های صنعت دوچرخه سر درآوردند و خرید دوچرخه به سادگی چند کلیک یا چند قدم به سمت فروشگاه است. در سایۀ تفاوت برندها، مدل‌ها، مواد اولیه و قطعاتِ هر دوچرخه با دیگری گستره وسیعی از قیمت دوچرخه شکل گرفت تا همه سهم خود را از صنعت دوچرخه بستانند و شامل عنایت مزایای این وسیلۀ ورزشی و تفریحی بشوند. البته این تنها سرچشمه‌ای نیست که رونقِ بازار دوچرخه در قرن اخیر از آن نشات می‌گیرد و می‌توان ریشه‌های این مهم ‌را در چندین عامل یافت.

گام‌به‌گام تا بهترین خرید

  1. انتخاب و سنجش اعتبار فروشگاه: این اولین گامی است که باید به سمت خرید دوچرخه بر‌دارید. گزینش فروشگاه اینترنتی یا حضوری باید هوشیارانه باشد زیرا امروزه تعداد فروشگاه‌ها درحال رکورد زدن است و در این میان انتخاب یک فروشگاه و سنجیدن اعتبار آن یک امر بسیار مهم است. درمورد فروشگاه حضوری بهتر است از یک فروشگاه محلی خرید کنید تا حضوری دوچرخه را امتحان کنید و از ضمانت کالا مطلع شوید. درمورد خرید دوچرخه بصورت اینترنتی نیز از فروشگاهی خرید کنید که نشان ملی ثبت و مجوز رسمی از وزارت کار، معدن و تجارت بر آن ثبت شده است.
  2. شناسایی هدف: جهت رفع کدام نیاز قصد خرید دوچرخه دارید؟ چه چیزی جرقۀ خرید دوچرخه را در ذهن شما روشن کرده است؟ مقصد شما کجاست و برای رسیدن به آن چه مسیری را پشت سر باید گذاشت؟ پاسخ به این سوالات هدف شما از سواری را روشن می‌سازد و شما را یک قدم دیگر به سمت خرید دوچرخه هل می‌دهد.
  3. تعیین نوع دوچرخه: با پرده برداشتن از هدف دوچرخه سوار و استفاده او از دوچرخه، می‌توان نوع دوچرخه در تناسب با نیازهایش را تعیین کرد که موضوعی بسیار تاثیرگذار است زیرا اشتباه در انتخاب نوع دوچرخه بازده سواری را متؤثر می‌سازد. مثلا خرید یک دوچرخه کوهستان برای رفت و آمدها درون شهری، نه تنها ضروری نیست بلکه بدلیل تفاوت‌های عمده‌ای که بین این دو وجود دارد، راندمان مناسبی برای دوچرخه‌سوار در شهر ندارد و درواقع برای حرکت از انرژی شخص تغذیه می‌کند.
  4. مشخص کردن سقف بودجه: اگر بی‌اطلاع از بودجه وارد فروشگاه شوید با فرض این‌که فقط نوع و اعتبار فروشگاه مهم است، دایرۀ انتخاب وسیعی روبروی شماست که حذف نوبت به نوبت آن‌ها زمان‌گیر و حوصله سَر‌بر است. اما اگر از قبل مرز تعیین کنید و به محض ورود آن‌را با فروشنده در میان بگذارید، از شعاع این دایره کاسته و راحت‌تر و سریع‌تر دوچرخه مناسب را پیدا می‌کنید.
  5. برآورد کیفیت: یکی از راه‌های آگاهی از میزان کیفیت دوچرخه پرس و جو از کارشناسان فروشگاه درمورد برند دوچرخه و قطعات آن، مواد‌ اولیه تشکیل دهنده و مهم‌تر از همه اصالت دوچرخۀ مذکور است. به این منظور باید از قبل مروری بر ویژگی‌های خوب در یک دوچرخه داشته باشید. همین است که حضور کادر مجرب در یک فروشگاه را واجب می‌دانند.
  6. تشخیص سایز: به هیچ عنوان در این‌باره سر خود تصمیم نگیرید، تمام لذت سواری بشدت تحت تاثیر این مورد است. سایز دوچرخه تصمیمی شخصی نیست و نباید بدون مشورت حرفه‌ای عمل کرد زیرا چارت‌های سایزی که در اینترنت موجود است در واقعیت با توجه برند تولید‌کننده، نوع دوچرخه و مدل آن از دوچرخه‌ای به دوچرخۀ دیگر متفاوت است.

دوچرخه-26

بررسی تخصصی دوچرخه ۲۶

یکی از محبوبترین و پرطرفداترین سایزهای دنیای دوچرخه که احتمالا زیاد در مورد آن خوانده یا شنیده‌اید دوچرخه ۲۶ است. برای سواری در شهر یا کوهستان و برای افراد تازه‌کار قطعات دوچرخه ۲۶ یک محصول فوق‌العاده عالی و مناسب است. کسانی که به تازگی به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند شده‌اند و قصد یادگیری آن را دارند، معمولا از یک دوچرخه استفاده می‌کنند‌. تا اوایل سال ۲۰۱۰ برای دوچرخه‌سواری در کوهستان از دوچرخه‌های سایز ۲۶ به‌عنوان رایج‌ترین سایز استفاده می‌شد‌. پس از این‌که در کوه‌های کالیفرنیا مسابقاتی با دوچرخه‌های ۲۶ کروزر ساحلی برگزار شد، عموم مردم بر این باور بودند که بهترین سایز دوچرخه برای طی کردن مسیر کوهستان همین دوچرخه‌های ۲۶ هستند. به مرور زمان در تولید این دوچرخه‌ها تغییرات قابل‌توجهی ایجاد شد و هم‌اکنون کارخانه‌های تولیدکننده انواع دوچرخه سبک‌های متنوعی از دوچرخه‌های ۲۶ تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

موارد اساسی در خرید دوچرخه ۲۶

  • توجه به وزن دوچرخه: یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در زمان خرید دوچرخه ۲۶ باید مورد توجه قرار بگیرد، وزن این نوع دوچرخه است. این نکته در دوچرخه‌های کوهستان اهمیت بیشتری دارد. هرچه وزن یک دوچرخه کم‌تر باشد، دوچرخه‌سوار انرژی کمتری را برای حرکت صرف می‌کند. بنابراین علاوه‌بر این‌که به قیمت دوچرخه ۲۶ توجه می‌کنید، سبک بودن وزن آن را نیز در هنگام خرید مورد بررسی قرار دهید.
  • توجه به اندازه و ابعاد دوچرخه: با توجه به تفاوت‌های موجود در قد و اندام افراد، ابعاد و اندازه دوچرخه نیز در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. دوچرخه‌های ۲۶ از لحاظ اندازه بدنه و نوع چرخ دارای مدل‌های متنوعی هستند‌. با این قابلیت دوچرخه‌‌سوار به راحتی می‌تواند از بین تنوع محصولات موجود در یک فروشگاه معتبر دوچرخه‌ای متناسب با قد، سن و وزن خود انتخاب کند‌.
  • توجه به قیمت دوچرخه ۲۶: دوچرخه‌های ۲۶ از نظر کیفیت ساخت، امکانات مختلف و آلیاژ مورد استفاده در قطعات با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت دوچرخه ۲۶ با در نظر گرفتن همین موارد تعیین می‌شود. به طورکلی دوچرخه‌های ۲۶ به سه گروه دوچرخه ۲۶ حرفه‌ ای ( کوهستان)، نیمه‌حرفه‌ای (هیبریدی) و آماتور( شهری)  تقسیم‌بندی می‌شوند. دوچرخه ۲۶ سبک کوهستان به‌عنوان دوچرخه حرفه‌ ای از قیمت‌ بالاتری برخوردار است. در ساخت دوچرخه‌ ۲۶ حرفه‌ ای قطعاتی مانند کمک فنر، رینگ، لاستیک، دنده و ترمز دیسکی با بهترین کیفیت استفاده می‌شود.
  • توجه به برند دوچرخه: از دیگر نکاتی که در زمان خرید مدل‌های مختلف دوچرخه ۲۶ حتما باید به آن توجه کرد، برند دوچرخه است. نوع برند تاثیر مستقیمی روی قیمت دوچرخه ۲۶ دارد. از برندهای معروف تولیدکننده دوچرخه‌های ۲۶ می‌توان به برندهای جاینت، ترک، ویوا، مارین، المپیا، تیتان، مریدا، پرومکس، سانتا کروز، اسکات، بلست و غیره اشاره کرد.
  • توجه به جنسیت دوچرخه‌سوار: دوچرخه‌های ۲۶ که برای خانم‌ها طراحی شده‌اند، از لحاظ طراحی ظاهری نسبت به مدل‌های مردانه، زیبایی بیشتری دارند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر است. البته این دوچرخه‌ها از نظر کیفیت، کارایی و عملکرد هیچ تفاوتی با دوچرخه‌های مردانه ندارند. برخی از برندهای تولیدکننده برای دوچرخه مخصوص خانم‌ها ترمزدستی عقب هم طراحی کرده‌اند.

سخن پایانی:

دوچرخه بعنوان یک ابزار حمل و نقل قابلیت طراحی و ساخت در مدل های مختلف را دارد. از طرفی، با در نظر گرفتن موقعیت ها و اقلیم های متنوع جفرافیایی میتواند دوچرخه را به سبک های مختلف نیز تولید کرد که ما در اینجا، راهنمای دقیقی برای خرید دوچرخه و شناخت هر چه بیشتر دوچرخه ۲۶ تعریف کردیم تا شما بتوانید با خرید یک دوچرخه خوب از مزایای استفاده از این محصول پرکاربرد برخوردار شوید و نه تنها به سلامت خود بلکه به جامعه نیز کمک کنید.

Share