نقش و فواید روغن موتور پارانوکس شرکت پترونام سهند

روغن موتور پترونام سهند به دلیل کیفیت بالا و بهره‌مندی از بهترین مواد اولیه، این روزها به خوبی مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

هر موتوری برای کارکرد درست به روغن نیاز دارد. در واقع روغن عنصری ضروری برای موتور است. روغن موتور نقش‌های زیادی ایفا می‌کند. در گذشته روغن موتور فقط مخلوطی از روغن پایه و مواد افزودنی بود که برای روانکاری قطعات موتور، کاهش اصطکاک، تمیز کردن، خنک کردن و محافظت از موتور استفاده می‌شد. همه روغن موتورها یکسان نیستند و مهم است که روغنی را انتخاب کنید که با وسیله نقلیه و شرایط آب‌وهوایی محل زندگی شما تطابق داشته باشد تا از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید. با ما همراه باشید تا ضمن اطلاع از نقش حیاتی روغن موتور در خودرو، با پترونام سهند که تولیدکننده بهترین روغن موتور ایرانی است آشنا شویم.

نقش روغن موتور پترونام سهند چیست؟

روغن موتور پارانوکس پترونام سهند با فرمولاسیون ویژه و انحصاری خود برای انجام کارهای مختلف طراحی شده‌ است. جداسازی و روانکاری قطعات متحرک، کاهش سایش موتور، کمک به جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی اجزای داخلی موتور، حذف و معلق کردن کثیفی‌ها و آلاینده‌ها، خنک کردن قطعات، افزایش راندمان سوخت موتور، ارائه حفاظت در طیف وسیعی از دماها، نقش هیدرولیک عملیاتی در زمان‌بندی متغیر سوپاپ و کمک به حفاظت از سیستم انتشار گازهای گلخانه‌ای تنها بخشی از تاثیرات گسترده این محصول شگفت‌انگیز است. به عبارت دیگر، روغن موتور پارانوکس کاری بسیار بیشتر از روانکاری انجام می‌دهد و مسئول محافظت از سایش موتور و بهبود عملکرد موتور و همچنین محافظت کامل از تمام قطعات متحرک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه تاثیرات مثبت روغن موتور پارانوکس، به وبسایت پترونام سهند مراجعه کنید.

 روغن موتور نقش‌های زیادی برای کارکرد صحیح موتور در طول زمان ایفا می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید روغن موتور پترونام سهند ذکر شده است.

· روغن کاری

نقش اصلی روغن موتور روان‌کاری قطعات موتور است که در اصطکاک دائمی هستند؛ بنابراین با استفاده از روغن موتور اصطکاک بین قطعات که باعث افزایش سایش و پارگی قطعات موتور می‌شود، کاهش می‌یابد.

· خنک‌کنندگی

اصطکاک بین قطعات مکانیکی باعث افزایش دمای موتور می‌شود و روغن موتور به آزاد شدن گرما از طریق مدار روانکاری کمک می‌کند. در واقع روغن موتور یک مایع خنک‌کننده است که قسمت‌های خاصی از موتور را خنک می‌کند.

· تمیزکنندگی

با گذر زمان، رسوبات میکروسکوپی در موتور جمع می‌شوند و در حالت تعلیق باقی ‌می‌مانند. این رسوبات ممکن است از گرد و غبار یا بقایای احتراق تشکیل شوند. بدون روغن موتور، باقیمانده این رسوبات باعث مسدود شدن موتور و کاهش عملکرد آن می‌شوند. جریان روغن موتور به طور مداوم این ناخالصی‌ها را به فیلتر روغن منتقل کرده و در آن‌جا محبوس می‌کند.

· حفاظت در برابر خوردگی

احتراق سوخت، اسید خورنده‌ای تولید می‌کند که به قطعات فلزی موتور آسیب می‌رساند. با افزودنی‌های روغن موتورهای تولید شده توسط پترونام سهند، جریان خوردگی کند می‌شود؛ با این وجود، با گذشت زمان و در اثر تماس با اکسیژن، روغن موتور اکسید شده و نقش بازدارنده خوردگی خود را به خوبی ایفا نمی‌کند؛ به همین دلیل روغن موتور باید به طور مرتب تعویض شود. به منظور آشنایی بیشتر با این ویژگی روغن موتورهای پارانوکس، وبسایت پترونام سهند اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

· آب بندی

روغن موتور آب‌بندی موتور و به طور خاص‌تر آب‌بندی پیستون ها و سیلندرها را افزایش می‌دهد. یک لایه محافظ بین قسمت‌های مختلف رسوب می‌کند و هرگونه فاصله‌ای که ممکن است ایجاد شود را می‌بندد.

خوب است بدانید برای اینکه روغن موتور تمام وظایف خود را به نحو احسن برآورده کند، سطح روغن باید مرتباً بررسی شود تا روغن در زمان مناسب تعویض شود. روغن بیش از حد استفاده شده، نقش خود را با همان کیفیت اولیه ایفا نمی‌کند.

مزایای اصلی روغن موتور پارانوکس پترونام سهند چیست؟

پترونام سهند بهترین روغن موتور ایرانی

روغن موتور پارانوکس پترونام سهند از دو جزء اصلی روغن‌های پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است. روغن‌های پایه ۷۰ تا ۹۰ درصد از کل محصول را تشکیل می‌دهند و از گاز طبیعی یا نفت خام تولید می‌شوند؛ در حالی که افزودنی‌ها ۳۰-۱۰ درصد باقی مانده را تکمیل می‌کنند و انواع مختلفی دارند. این افزودنی‌ها اغلب شامل موارد زیر هستند:

  • مواد شوینده
  • افزودنی‌های ضد سایش
  • اصلاح‌کننده‌های اصطکاک
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • افزودنی‌های ضد کف
  • بازدارنده‌های خوردگی
  • بهبود دهنده‌های شاخص ویسکوزیته

برای صاحبان خودرو، روغن موتور پترونام سهند؛ بعنوان بهترین روغن موتور ایرانی در درجه اول از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می‌کند. بدون روان‌کننده، موتور به سرعت آسیب جدی می‌بیند؛ به عبارت بهتر، این دقیقا همان چیزی است که روغن موتور پارانوکس پترونام سهند از آن جلوگیری می‌کند. باعث افتخار است که نام روغن موتور پارانوکس در صدر بهترین روغن موتورهای ایرانی جا خوش کرده و این تنها به دلیل بهره‌مندی از نیروی کار متخصص، بهترین مواد اولیه و تکنولوژی روز دنیا در تولید روغن موتور است.

روغن موتور خوب، طول عمر بیشتر موتور را تضمین می‌کند. روغن موتور پارانوکس با کاهش اصطکاک بین قطعات و با تمیز کردن کل موتور، از گرفتگی و آسیب دیدن موتور جلوگیری می‌کند. به کمک این روغن موتور، قطعات مکانیکی عمر طولانی‌تری خواهند داشت و کمتر خورده می‌شوند؛ بنابراین موتور عملکرد بهتری خواهد داشت و طول عمر آن افزایش می‌یابد.

همچنین وجود روغن موتور عملکرد صحیح موتور را تضمین می‌کند. موتور روغنی بهتر کار می‌کند. روانکاری خوب برای جلوگیری از آسیب‌های مکانیکی جدی ضروری است. علاوه بر عملکرد موتور، هزینه تعمیر و نگهداری نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

اگر از روغن موتور بیش از حد استفاده شود یا سطح آن خیلی پایین باشد، اصطکاک بازده انرژی موتور را تغییر می‌دهد که به نوبه خود مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. فرمولاسیون ویژه روغن موتور پارانوکس پترونام سهند با عملکرد بالا همچنین ترشحات آلاینده در جو و مصرف سوخت و انتشار CO2 را کاهش می‌دهد.

روغن موتور پترونام سهند؛ بهترین روغن موتور با راندمان بهینه

روغن موتور پترونام سهند به دلیل کیفیت بالا و بهره‌مندی از بهترین مواد اولیه، این روزها به خوبی مورد استقبال عموم قرار گرفته است. فرمول انحصاری روغن موتور پارانوکس پترونام سهند محافظت از موتور خودروی شما را برای مدت طولانی‌تری تضمین می‌کند. صرفه اقتصادی و کیفیت بالا، محصول پترونام سهند را به بهترین انتخاب در میان روغن موتورهای موجود در بازار تبدیل کرده است. به منظور تشخیص مناسب‌ترین روغن موتور برای خودرو، پیشنهاد می‌شود به وبسایت پترونام سهند به آدرس اینترنتی https://petronam.co مراجعه کنید تا بهترین روغن موتور را برای خودروی خود انتخاب و تهیه کنید.

Share