آیت‌الله رمضانی در یادواره شهدای مسجد منظریه؛

مجلس باید قانونی را تصویب کند که انقلاب را در مسیر بین‌المللی، شهره آفاق کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه مجلس باید قانونی را تصویب کند که انقلاب را در مسیر بین‌المللی، شهره آفاق کند، تاکید کرد: نسخه‌ای که امروز داریم، نسخه نجات بخش است؛ اسلام می‌تواند نسخه نجات بخش در عرصه‌های مختلف یعنی اصلاح فرد و جامعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه جمعه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در مراسم بیست و هشتمین یادواره شهدای مسجد فاطمیه منظریه که در این مسجد برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل (ره)، شهادت آیت‌الله احسانبخش و شهدای مسجد منظریه، اظهار کرد: شهدا و عالمان، مجاهدان عرصه علمی، مدیریت استانی و عرصه رزم، شاگرد مکتب امام خمینی (ره) بودند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) یکی از ابعاد مهم و برجسته دین که کمتر مورد توجه قرار گرفته را بُعد مبارزاتی و جبهه مقاومت دانست و افزود: حدود ۴۰۰ آیه در قرآن کریم به حوزه جهاد و مقاومت پرداخته است و هیچ حکمی از احکام فقهی را پیدا نمی‌کنید که این همه آیه درباره آن نقل شده باشد.

وی با اشاره به اینکه معارف عظیمی در صحیفه، دعای کمیل، دعای عرفه و ادعیه مختلف، وجود دارد، تصریح کرد: ۳۰۰ آیه قرآن کریم در حوزه تعقل، تفکر و تأمل آمده است.

آیت‌الله رمضانی بیان کرد: تحقق عدالت فردی و اجتماعی از اهداف بزرگ و آمال و آرزوی همه انبیای الهی بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروزه برخی از روشنفکران با این ادعا که به دنبال صلح مطلق هستیم، تلاش می‌کنند تا آیات جهاد و مقاومت را کنار بگذارند، خاطرنشان کرد: این یک تفکر خطرناک است؛ اسلام دنبال صلح است اما صلحی که بر پایه عدالت باشد.

وی افزود: اسلام موافق صلحی که مردم به واسطه آن ظلم را بپذیرند، نیست؛ امروزه در غرب، معنویت ستم‌پذیر ترویج می‌شود که نوعی معنویت بدلی است.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: صلح مطلق یعنی با هیچ کس حتی با کسانی که درصدد چپاول و استثمار شما هستند، در ستیز نباشید و این درست نیست.

وی با اشاره به اینکه قطعا اسلام هیچ وقت دنبال ترویج جنگ و جنگ‌طلبی نیست اما باید به لحاظ علمی و نظامی از هر جهت آمادگی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان در همه حوزه‌ها به ویژه بخش نظامی باید آماده باشند تا دشمن به فکر چپاول کشورهای مسلمان نباشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به جایگاه رفیع و بلندمرتبه شهید در پیشگاه الهی، تصریح کرد: از جمله کسانی که بعد از مرگ از خدا می‌خواهند که برگردند، شهدا هستند؛ شهدا چون عظمت جایگاه شهید را فهمیده از خدا آرزوی برگشت می‌کنند تا دوباره لذت شهادت را درک نمایند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به بحث جهاد در قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: یکی از این جهادها، جهاد تبیین است یعنی اینکه عالمان باید در مقابل کسانی که به دنبال شبهه‌افکنی و تحریف دین هستند، ایستادگی کنند و دین را به معنای جامعه کلمه یاد بگیرند و بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند بسیج عمومی و هجرت برای آموختن دانش فقه هستیم، تاکید کرد: ما نیازمند عالمانی چون آیت‌الله رودباری که در استان جریان‌سازی دینی می‌کردند، هستیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه نسبت به ائمه اطهار (ع)، جفا و بی‌وفایی می‌شود، افزود: متاسفانه امروز دارند ائمه (ع) را در یک بُعد معرفی می‍‌کنند تا مردم نتوانند آنان را به صورت الگوی جامع قبول کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه مجاهدان باید هم در جهاد تبیین و هم در جهاد علمی، اخلاص داشته باشند، گفت: باید در راه خدا عمل کرده و با حضرت حق معامله کنیم.

وی شهدا و رزمندگان را انسان‌های تکلیف‌مدار معرفی کرد و گفت: مجاهدان فی‌سبیل‌الله، درمیدان رزم قرار گرفتند و شهید، مجروح و اسیر شدند زیرا به تکلیف و وظیفه خود عمل کردند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مردم از یک عالم دینی مانند آیت‌الله رودباری، رنگ می‌پذیرند، تصریح کرد: ما باید بیشتر از زبان گفتار، با زبان رفتار مردم را به دین و جامعیت دینی دعوت کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه بود که توسط امام خمینی (ره) پدید آمد، افزود: امروز با این امانت بزرگ مواجه هستیم و باید برای حفظ انقلاب، به آنچه احساس تکلیف می‌کنیم، عمل نماییم.

وی با بیان اینکه همه قبول داریم که برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد و در بعضی جاها عدالت پیاده نشده و نسبت به بعضی‌ها بی‌عدالتی می‌شود، تاکید کرد: اما گناه بزرگی است که عده‌ای در مسیر انقلاب اسلامی، بی‌انگیزه شوند.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: اگر به انقلاب اسلامی صدمه‌ای وارد شود، چند صد سال باید بگذرد تا چنین میدانی که فرصت بی‌نظیر را ایجاد کرده، ببینم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اراده جدی دولت در حل مشکلات مردم، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی حتی در روزهای تعطیل به استان‌ها سفر می‌کند تا مشکلات را ببیند و راه حل را دنبال کند.

وی افزود: اگر کسی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… نقد عالمانه، دلسوزانه و واقع بینانه دارد، اعلام کند و دولت نیز استقبال می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با ضروری خواندن استفاده از نیروهای متخصص در عرصه‌های اجرایی، تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید تلاش کند تا در فضایی که ایجاد شده، فشار به مردم وارد نشود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اینکه بیرون میدان ایستادن و حرف از رفاه مطلق زدن، خیلی راحت است، گفت: بعضی‌ها این حرف را می‌زنند ولی خانه خودشان را نمی‌توانند اداره کنند.

وی با انتقاد از کسانی که بدون داشتن تخصص در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، شهرسازی و… کاندیدای شورای شهر و نمایندگی مجلس می‌شوند، گفت: کسی باید کاندیدا شود که لیاقت لازم را داشته باشد، نه اینکه حتی نداند در کدام کمیسیون می‌تواند نقش ایفا کند و تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه میدان، میدان جنگ و رزم است و دنیا دارد با ما مقابله می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن برای تک تک مسائل نقشه کشیده است؛ دشمن حجاب را نشانه گرفته و لیبرالیسم و اسلام سکولار را تبلیغ می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه مجلس باید قانونی را تصویب کند که انقلاب را در مسیر بین‌المللی، شهره آفاق کند، تاکید کرد: نسخه‌ای که امروز داریم، نسخه نجات بخش است؛ اسلام می‌تواند نسخه نجات بخش در عرصه‌های مختلف یعنی اصلاح فرد و جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با ارائه فهم دقیق از دین، ما را زنده کرد، افزود: امام راحل (ره) بُعد مبارزاتی از دین را ارائه داد و دیدیم که هر جا کوتاه آمدیم، خوار و ذلیل شدیم.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه نباید به راحتی در مورد افراد قضاوت کنیم زیرا روز قیامت باید پاسخ بدهیم، تصریح کرد: قضاوت‌هایی از طریق فضای مجازی به دنبال منحرف کردن اذهان مردم است و متاسفانه خیلی‌ها بدون اینکه برای‌شان به اثبات برسد، باور می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی باید فقرزدایی کرده، نیازهای عمومی را رفع کند و برای جوانان تلاش نماید، افزود: بچه‌های ما نیازمند این هستند که دین به معنای واقعی آموزش داده شود.

وی اذعان کرد: اینکه می‌گویند جوانان ما دین‌ستیز هستند و می‌خواهند از دین فاصله بگیرند، دروغ محض است زیرا همه آموزه‌های دینی فطری است.

Share