رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

فضای فیزیکی مرکز خدمات جامع سلامت شهری سنگر نامطلوب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به جهت بهبود فضای فیزیکی و افزایش سطح سلامت مردم از حوزه‌های بهداشتی بخش سنگر از توابع شهر رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از وبدا، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از مرکز خدمات جامع سلامت شهری سنگر و همچنین مرکز جامع سلامت روستایی اسلام‌آباد بخش سنگر بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جریان این بازدید، ضمن گفتگو با کادر بهداشتی و درمانی شاغل در این مراکز، بر ارائه خدمات مستمر و بی‌وقفه به بیماران به‌ویژه در بخش آزمایشگاهی، دندانپزشکی و پیشگیری از بیماری‌ها تأکید کرد.

سالاری بر ضرورت توسعه خدمات آزمایشگاهی در مرکز جامع سلامت شهری سنگر تأکید کرد و افزود: در صورت عدم وجود زیرساخت متناسب با نیاز بیماران، باید از بخش درمان بهره گرفت و از ارجاع بیمار به بخش خصوصی و تحمیل هزینه‌های گزاف، جداً خودداری کرد.

وی به فضای فیزیکی نامطلوب مرکز خدمات جامع سلامت شهری سنگر اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در صورت بهسازی و  فضا سازی مناسب، آمادگی احداث بنای جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهری در سنگر را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین، بخش‌های واکسیناسیون، پرستاری و دیگر بخش‌های مرکز جامع خدمات سلامت شهری و همچنین مرکز جامع خدمات سلامت روستای اسلام‌آباد را مورد بازدید قرار داد و با عوامل اجرایی بهداشت گفت‌وگو کرد و در جریان کم و کیف ارایه خدمات و همچنین نواقص احتمالی قرار گرفت.

سالاری در حاشیه بازدید از حوزه‌های بهداشتی بخش سنگر، با پدر شهید علیرضا میرزاجانی، خیّر و نیکوکار سنگری نیز دیدار کرد و ضمن تقدیر از اقدامات نیکوکارانه وی در سنوات قبل، از  زمین جدید معرفی شده توسط این نیکوکار نیز بازدید کرد.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در جهت رشد و توسعه سلامت گیلان، بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه‌های بهداشتی رشت به‌ویژه بخش سنگر تأکید کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین از آمادگی خود در جهت افزایش پیگیری‌ها به جهت بهبود سطح سلامت این بخش خبر داد.

Share