در برابر سیاست های تحریمی آمریکا؛

رئیس دومای روسیه:گروه ۸ جدیدی شامل ایران، هند و چین تشکیل می‌شود

رئیس دومای دولتی روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: با سیاست‌های تحریمی آمریکا و متحدانش، گروه ۸ جدیدی شامل ایران، هند، چین و روسیه تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری تاس، «ویاچسلاو ولودین» (Vyacheslav Volodin) رئیس دومای دولتی روسیه امروز شنبه در سخنانی تصریح کرد که آمریکا و متحدانش با اتخاذ سیاست های تحریمی خود باعث ایجاد نقاط جدیدی رشد و شکوفایی در جهان شده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس دومای دولتی روسیه در این خصوص گفت: اقدام واشنگتن و متحدانش در خصوص قطع روابط اقتصادی موجود، نقاط رشد جدیدی را در جهان ایجاد کرده است. تحریم‌ های غرب به تشکیل گروهی متشکل از ۸ کشور دیگر یعنی ایران، چین، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، مکزیک و ترکیه منجر می‌ شود که ۲۴.۴ درصد از گروه قدیمی کشورهای توسعه‌ یافته از نظر تولید ناخالص داخلی و برابری قدرت خرید جلوتر است.

«ویاچسلاو ولودین» در این باره اضافه کرد: ایالات متحده با دستان خود شرایطی را برای کشورهایی که مایل به انجام گفتگوی برابر و روابط متقابل سودمند هستند ایجاد کرده تا در واقع یک گروه جدید «گروه ۸» با روسیه تشکیل دهند.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته) تا کنون آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های متعددی را علیه مسکو به اجرا درآورده اند.

Share