شهردار رشت: در برخورد با تخلفات حوزه ساخت و ساز با احدی مماشات نخواهم کرد

در رشت با پدیده عمده خلاف‌ سازی و شبکه ارتباطات غیررسمی در این حوزه مواجه هستیم

سید امیر حسین علوی شهردار رشت لزوم جدی‌تر شدن کمیسیون ماده ۱۰۰ در برخورد با خلاف‌ سازیها و مقابله اصولی با این پدیده در سطح مناطق پنجگانه را خواستار شد و گفت: در برخورد با تخلفات حوزه ساخت و ساز با احدی مماشات نخواهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در جلسه بررسی خلاف سازی و موانع و چالش‌های موجود در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور معاونین و مدیران مناطق برگزار شد، اظهار داشت: در شهر رشت با پدیده عمده خلاف‌سازی و شبکه ارتباطات غیررسمی در این حوزه مواجه هستیم که باید به هر شکل از استمرار این روند جلوگیری به عمل آوریم.

شهردار رشت جدی‌تر شدن کمیسیون ماده ۱۰۰ در برخورد با خلاف سازی‌ها و افزایش مسئولیت آن‌ها در این حوزه را خواستار شد و افزود: بنده به عنوان شهردار رشت در برخورد با تخلفات حوزه ساخت و ساز با احدی مماشات نخواهم کرد و در کنار حمایتهای همه جانبه، از مدیران مناطق هم میخواهم این عزم و اراده را در خود ایجاد کنند.

سید امیر حسین علوی ابراز داشت: شهرداریهای مناطق پنجگانه، نواحی و معاونان باید موضوعات و مصادیق ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه خود را به صورت جزء به جزء برطرف نمایند و شهرداری کل هم با ورود به موضوعات کلی‌تر و جامع‌تر حمایتهای لازم را از آنان برای برخورد با خلاف سازان انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی منافع به جیب رشوه گیران و خلاف سازان میرود، یادآور شد: انتظار دارم مناطق به صورت جدی پیگیر مکاتبه با شعبات کمیسیونها باشند تا در خصوص تخلفات ساخت و ساز در سطح شهر برخورد جدی‌تری لحاظ شود.

لازم به ذکر است مدیران مناطق شهرداری رشت نیز در این جلسه هر یک به صورت جداگانه موانع و چالش‌های پیش‌روی خود برای برخورد با خلاف سازی‌ها را در سطح پنج منطقه تشریح کرده و خواستار همکاری و مساعدت هر چه بیشتر دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای ذیربط با شهرداری شدند.

همچنین بعد از پایان جلسه بررسی خلاف‌سازی و موانع و چالش‌های موجود، سریعا جلسه بررسی اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق پنجگانه برگزار شد و در این جلسه نیز هر یک از مدیران مناطق در خصوص پروژه‌های در دست اجرای منطقه مربوطه، درصد پیشرفت پروژه‌ها و موانع موجود گزارشاتی را ارائه کردند.

اصلاح چارت تعمیرگاهی معاونت عمران، پیگیری جدی‌تر رنگ‌آمیزی جداول بدون فوت وقت به ویژه در محلات و استفاده از نیروهای فضای سبز و رفت و روب و شهربانی در این حوزه، سرعت بخشیدن هر چه بیشتر به روند اجرای پروژه‌ها با توجه به شرایط مناسب جوی، انتقال کلیه ماشین آلات شهرداری به سازمان عمران و لزوم پیگیری و تقسیم کار در بخشهایی نظیر موضوعات خرد، بحث درآمدی، زیباسازی و مسائل مالی توسط معاونان و مدیران از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بر ضرورت آن‌ها تاکید شد.

گفتنی است در پایان جلسه بررسی اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق پنجگانه، شهردار رشت از معاونین و مدیران شهرداری به جهت حجم زیاد کار تشکر و قدردانی به عمل آورد و بر تلاش بیشتر آن‌ها در وظایف محوله تاکید کرد.

Share