فرمانده پلیس راه گیلان در گفتگو با دیارمیرزا تأکید کرد؛

تکذیب افزایش محدوده تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی | قانون جدیدی مصوب نشده است

خودروهای با پلاک منطقه آزاد خودروهایی هستند که نمی‌توانند از نقاط تعیین شده خارج گردند و در صورت خروج از محدوده تعیین شده، ضمن تعیین جرائم سنگین، خودروی مربوط توسط پلیس توقیف و طبق قانون قاچاق با آن برخورد می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، برخی از مخاطبان دیارمیرزا با ارسالی پیامی اظهار کردند که مدتی است خودروهایی با پلاک منطقه آزاد انزلی در شهرهای تالش و آستارا در حال خرید و فروش است و گفته شده  که تردد خودروهایی با پلاک منطقه آزاد در این شهرستان‌ها مجاز است.

پیگیری های دیارمیرزا حاکی از این است که دولت هیچ قانون جدیدی در رابطه با محدوده تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد مصوب نکرده است.

در همین راستا سرهنگ جاور صفاری، فرمانده پلیس راه استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا ضمن رد این شایعات، تأکید کرد: اگر خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی را خارج از محدوده تردد، مشاهده کنیم، کالای قاچاق محسوب شده، آن را توقیف می‌کنیم و تحویل منطقه آزاد خواهیم داد.

وی هرگونه توافق شفاهی با مسئولین این دو شهرستان برای تردد خودروها را تکذیب کرد و افزود: مگر می‌شود قوانین را زیرپا گذاشت!؟ پلیس به هیچ وجه چنین دستوری نداده است.

فرمانده پلیس راه استان گیلان در پایان اظهار داشت: ما طبق مصوبه هیأت وزیران و قانوان مناطق آزاد عمل می‌کنیم.

گفتنی است، طبق قوانین موجود محدوده تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی تا شعاع ۵۰ کیلومتر است.

Share