فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف عتیقه‌های هزاره اول قبل از میلاد در سیاهکل

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۵ قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان سیاهکل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۵ قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان سیاهکل خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در خصوص جزئیات این خبر بیان داشت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز و فروش عتیقه‌جات توسط فردی در یکی از روستاهای بخش دیلمان شهرستان سیاهکل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، متهم این پرونده و مخفیگاه وی مورد شناسایی قرار گرفت افزود: ماموران انتظامی بخش دیلمان با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی گیلان به کشف ۵ قلم شیء عتیقه اعم از ۴ عدد کوزه سفالی و یک عدد سرنیزه در بازرسی از این مکان اشاره کرد و اذعان داشت: متهم ۳۸ساله نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار ملکی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اعلام اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از شهروندان خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share