عباسی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آستارا؛

برای توسعه منطقه آزاد انزلی محدویت زمین داریم | حمل و نقل ریلی در استان گیلان کامل نشده

عباسی با بیان‌اینکه برای توسعه و برطرف کردن مشکلات استان گیلان اگر موانع قانونی باشد از ظرفیت مجلس کمک می‌گیریم، اضافه‌کرد: برای توسعه منطقه آزاد انزلی محدودیت زمین داریم که در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این شهرستان در جمع خبرنگاران،بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس است.

وی به سفر رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و به همراه تعدادی از مدیران ارشد کشوری به گیلان و آستارا اشاره کرد و افزود: امروز نشستی با رئیس کمیسیون اقتصادی و اعضای این کمیسیون داشتیم که مسائل در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان با بیان‌اینکه در قالب این نشست مشکلات و مسائل استان گیلان همچون منطقه آزاد، مناطق ویژه اقتصادی، بندر آستارا و همچنین بعضی از نارسایی‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی از نظر سرمایه در گردش و نقدینگی دارند، مورد بررسی قرار گرفت، تصریح‌کرد: محرومیت‌های بندر آستارا در بخش آب روستایی، آب و فاضلاب و شهری، مجتمع بندر، لایروبی اسکله، راه‌آهن رشت به آستارا در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه بررسی شد و مصوباتی داشتیم.

عباسی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های کمیسیون اقتصادی برای رشد و توسعه استان گیلان بهره می‌بریم، گفت: حمل و نقل ریلی در استان گیلان کامل نشده و بایستی در راستای تکمیل آن گام برداریم.

عالی‌ترین نماینده دولت در گیلان به مزیت‌های کشاورزی و گردشگری استان اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان و اشتغال‌زایی برای جوانان نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان‌اینکه برای توسعه و برطرف کردن مشکلات استان گیلان اگر موانع قانونی باشد از ظرفیت مجلس کمک می‌گیریم، اضافه‌کرد: برای توسعه منطقه آزاد انزلی محدویت زمین داریم که در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه امروز برای تقویت اقتصاد آستارا تصمیمات خوبی گرفته شد و روند این ادامه دارد، گفت: ان‌شاء‌الله با به سرانجام رسیدن پروژه‌ها و برطرف شدن مشکلات مردم دغدغه و نگرانی نداشته باشند و طرح‌ها برای مردم منشاء خیر و برکت باشد.

Share