مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

الزام تأسیسات گردشگری گیلان به انجام تفکیک زباله از مبدأ

ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از الزام واحدهای گردشگری و اقامتی استان برای انجام تفکیک زباله از مبدأ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از الزام واحدهای گردشگری و اقامتی استان برای انجام تفکیک زباله از مبدأ خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در حوزه حفاظت از محیط زیست و ساماندهی زباله‌ها، تمامی واحدهای اقامتی و گردشگری استان ملزم به تفکیک زباله از مبدأ شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در این راستا و به منظور حفاظت از حقوق عامه و صیانت از محیط‌ زیست استان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان پس از برگزاری جلسات با مجامع و تشکل‌های گردشگری، مکاتبات لازم در این خصوص با واحدهای گردشگری در خصوص لزوم تفکیک زباله از مبدأ انجام شده است.

جهانی افزود: استان گیلان در حوزه تأسیسات گردشگری از ۴۰۰ واحد هتل، هتل‌آپارتمان، مجتمع گردشگری و مهمان‌پذیر، ۳۰۰ واحد رستوران و سفره‌خانه سنتی و ۲۵۰۰ واحد خانه‌مسافر برخوردار بوده و ابلاغ دستورالعمل‌های الزام این واحدها به تفکیک زباله از مبدأ می‌تواند نقش قابل توجهی برای حفاظت از محیط زیست استان ایفا کند.

او اظهار کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و این اداره‌کل در نظر دارد پایش مستمری در خصوص نحوه رعایت واحدهای اقامتی و گردشگری استان در خصوص این دستورالعمل ابلاغی به انجام برساند.

Share