معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد:

استفاده از پساب شهری، منابع آب‌های دریای آزاد و افزایش بهره وری برای تأمین آب مورد نیاز صنایع

علی رسولیان بیان کرد: با توجه به توانمندی‌های بالقوه صنعت و نیاز روزافزون کشور به تولیدات صنعتی، نیازمند توسعه صنعتی هستیم که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در حوزه تأمین زیرساخت‌های صنعت در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی درحال فعالیت می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی رسولیان روز سه‌شنبه در حاشیه نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان در بندر انزلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های بالقوه صنعت و نیاز روزافزون کشور به تولیدات صنعتی، نیازمند توسعه صنعتی هستیم که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در حوزه تأمین زیرساخت‌های صنعت در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی درحال فعالیت می‌باشد.

علی رسولیان روز سه‌شنبه با بیان این مطلب در حاشیه نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان در بندر انزلی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به توانمندی‌های بالقوه صنعت و نیاز روزافزون کشور به تولیدات صنعتی، نیازمند توسعه صنعتی هستیم که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در حوزه تأمین زیرساخت‌های صنعت در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی درحال فعالیت می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این میان توجه ویژه به مناطق محروم که از ظرفیت‌های صنعتی فراوانی برخوردارند، ولی بنا به دلایلی در سالیان متمادی محروم مانده‌اند، جزو اولویت‌های ماست و تسهیلات مشخصی برای توسعه صنعتی در این مناطق درنظر گرفته شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اهداف برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست اجرایی و تخصصی، مباحثی نظیر تأمین آب مورد نیاز صنعت، تأمین برق و حل موانع پیش رو، حمایت از انرژی‌های تجدید پذیر، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و… با حضور مدیران ارشد این سازمان و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها بررسی و تصمیمات لازم برای اجرایی شدن آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

رسولیان اظهار داشت: با اولویت استفاده از پساب شهری در سراسر کشور، منابع آب‌های دریای آزاد و همچنین از محل افزایش بهره وری منابع آب به دنبال تأمین آب مورد نیاز صنایع در دراز مدت برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم.

وی با بیان این‌که در بخش تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی با موانعی مواجه هستیم، تصریح کرد: توجه و تمرکز ما به سمت تأمین یا خود تأمینی برق در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حمایت از ایجاد نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر به‌خصوص انرژی‌های خورشیدی مقدمات کار انجام و تفاهم نامه‌هایی منعقد شده که امیدواریم تا ۵ هزار مگاوات برق از این مسیر برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأمین شود.

رسولیان با تأکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال افزود: تلاش در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش بهره وری تولید، از محورهای اصلی کاری ما در سال جاری است که در این زمینه ۱۵۰۰ شرکت که امکان تبدیل به دانش بنیان شدن را دارند، شناسایی شده‌اند و می‌توانند سبب افزایش سطح تولید و فناوری داخلی در کشور شوند.

وی توسعه صنعتی عدالت محور را از جمله اهداف اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اقصی نقاط کشور اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با رفع هرچه بیشتر موانع و مشکلات پیش روی فضای کسب و کار فعالان اقتصادی، به رونق تولید دانش پایه و اشتغال آفرین در کشور کمک شود.

در نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که به مدت دو روز به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در بندر انزلی آغاز به کار کرده است، مهم‌ترین موضوعات اجرایی حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در قالب ۸ کارگروه تخصصی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

در آیین گشایش این گردهمایی با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه سازمان هوشمند و واگذاری الکترونیکی زمین در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان یکی از پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی و از ۹ شرکت شهرک‌های صنعتی که در شاخص‌های برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ حائز رتبه‌های برتر شدند، تقدیر شد.

Share