مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد؛

توجه به تامین زمین برای فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه فریبرز سعیدی کیا مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید کرد و گفت: توجه به تامین زمین برای فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع یک مهم به شمار می‌رود که گیلان با توجه به محدودیت در این زمینه باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی درجهت منافع مردم و ایجاد اشتغال فعال‌تر باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران لزوم حفظ محیط زیست در استان را لازمه‌ توسعه دانست و تصریح کرد: با توجه به این امر مهم، از سوی دیگر گیلان باید واجد حداقل‌های لازم برای استقرار صنایع باشد تا علاوه بر تضمین تولید و اشتغال، مباحث زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی استان را نیز مدیریت شود.

علی رسولیان با بیان اینکه در گیلان ۱۰شهرک و ناحیه صنعتی دارای تصفیه خانه فاضلاب مرکزی فعال است، خاطر نشان کرد: شفت، لوشان، انزلی، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل، تالش، رودسر، سکام، آستانه در حال حاضر به شبکه تصفیه خانه مرکزی متصل هستند و در نالکیا شر، کوچی چال، سفید رود، لاهیجان نیز در حال ساختتصفیه خانه فاضلاب مرکزی هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در بازدید از گروه صنعتی سعید و شرکت تولیدی گیل راد نیز گفت: شهرک صنعتی سفیدرود رشت ظرفیت‌های فراوانی برای راه‌اندازی صنایع مادر و صنایع کوچک دارد.

وی تجمیع صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تنها راه علمی و عملی در حفظ محیط زیست استان عنوان کرد و افزود: در غیراینصورت پراکندگی صنایع می‌تواند مشکلات بسیاری را برای استان ایجاد نماید.

رسولیان با اشاره به پتانسیل‌های موجود درگیلان اظهار داشت: اجرای زیر ساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، موجب پویایی وفعال شدن شهرک‌ها ونواحی صنعتی شده و رغبت سرمایه گزاران جهت سرمایه گذاری، تولید و اشتغال را بدنبال خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر به نقش صنایع کوچک درتولید ثروت و توزیع آن در کشوراشاره کرد و گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با در نظر گرفتن نقش و اهمیت صنایع کوچک، تلاش می‌کند با به‌کارگیری سیاست‌های توسعه‌ای و حمایت‌های گوناگون و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، فضای رقابت پذیری را برای صنایع کوچک به‌وجود آورد.

گفتنی است مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بدو ورود به گیلان از پروژه تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی سفیدرود رشت، گروه آرین سعید (مجموعه بزرگ تولیدmdfکشور و گیل راد( تولید کننده صنایع مسی در کشور) بازدید کرد

Share