مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

آماده‌باش نیروهای امدادی و خانه‌های هلال استان در پی وقوع زلزله در مرز زنجان و گیلان

مدیرعامل جمعیت استان گیلان از اعزام نیروهای ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده در ماسوله فومن خبر داد و گفت: نیروهای امدادی این جمعیت و خانه‌های هلال‌احمر گیلان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران از وقوع زمین لرزه‌ای با بزرگی ۴ ریشتر در حوالی ماسوله فومن خبر داد و گفت طبق گزارش لرزه نگاری این زلزله ساعت ۲۱:۱۲:۵۶ امشب ۹ خرداد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

وی افزود: در پی زلزله اخیر که کانون آن منطقه آب بر زنجان در مرز با شهرستان فومن گیلان بوده است ضمن اعزام نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات شهر ماکلوان فومن به منطقه و ارزیابی زمین لرزه، کلیه پایگاه‌های امداد و نجات و خانه‌های هلال این شهرستان و استان به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرعامل هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه ابتدا اعزام گروههای ارزیاب به منطقه را داشتیم، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

غلامی همچنین از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کرده و نکات ایمنی و هشدارهای اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح را رعایت نمایند.

Share