سفیر روسیه در ایران:

یکی از موانع اصلی احیای برجام، اصرار ایران بر خروج سپاه از لیست تحریم هاست!

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران گفته که موضوعاتی همچنان به صورت حل نشده در مذاکرات وین باقی مانده است اما شانس احیای برجام وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه «روسیه ۲۴» تصریح کرد که همچنان شانس احیای برجام وجود دارد.

وی در این خصوص گفت: «همیشه شانس وجود دارد اما ایران اصرار دارد و کاملاً درست هم می‌گوید که باید به خطوط قرمز آن‌ها احترام گذاشته شود»

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد که تبادلات بین واشنگتن و تهران با میانجیگری بروکسل ادامه دارد و «تبادلات بین واشنگتن و تهران با میانجیگری بروکسل ادامه دارد. یکی از موانع اصلی بحث اصرار ایران بر خروج سپاه از لیست تحریم هاست، نه فقط خود سپاه بلکه برخی از یگان‌های آن تا همه چیز به صورت جامع در نظر گرفته شود».

جاگاریان سپس افزود: «وقتی هیچ نشستی هنوز در قالب وین وجود ندارد. تبادلات پیام‌ها بین واشنگتن و تهران ادامه دارد و آنطور که فهمیدیم دولت بایدن تاحد زیادی تحت فشار است و این نه تنها از سوی مخالفان جمهوری‌خواه است بلکه بیشتر و بیشتر دموکرات‌ها شروع به مخالفت با احیای برجام کرده‌اند».

مذاکرات در وین بین هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس و فرانسه و روسیه و چین و آلمان) به همراه آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام، ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ماه) دچار وقفه شد و هنوز بسیاری از مسائل و موضوعات به صورت حل نشده باقی مانده است و مقام‌های ایرانی گفته‌اند که تا زمانیکه این موضوعات رفع نشود، عجله‌ای برای توافق با غرب ندارند.

Share