عباسی در در جلسه هیأت عالی گزینش گیلان مطرح کرد؛

گزینش‌گری باید در چارچوب قانون باشد | دنیا و آخرت گزینشگران در گرو عملکردشان است

استاندار گیلان با بیان اینکه گزینش‌گری باید در چارچوب قانون باشد، گزینش خردمندانه و صحیح که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده اند را یادآور شد و آینده درخشان کشور را مشروط به توجه به این مهم دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات عالی گزینش استان که با حضور دبیر کشوری این هیات در رشت برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت گزینش در توسعه سازمانی و ارتقاء سلامت اداری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ موضوع گزینش مورد تاکید امام خمینی (ره) بود، چنانکه متناسب با آن زمان توصیه‌هایی در جهت گزینش عادلانه بیان داشتند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به امر گزینش تاکید بسیاری دارند؛ خداشناسی، دوری از افراط و تفریط، پرهیز از ملاحظات فکری، سلیقه ای، عاطفی، پالایش نیروهای انسانی و زبده‌گزینی را از جمله تاکیدات معظم له در امر گزینش اعلام کرد.

عباسی به نگاه ویژه دولت سیزدهم به امر گزینش نیز اشاره کرد و گفت: اهتمام به عدالت‌محوری، روحیه انقلابی، مردم‌داری، پاکدستی و فسادستیزی، قانون‌مداری و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی از جمله مواردی است که رییس جمهوری به آن‌ها تاکید داشته است.

وی با سنگین دانستن مسئولیت فعالان حوزه گزینش، تصریح کرد: در بررسی صلاحیت عمومی افراد باید تمامی این تاکیدات مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا آینده کشور به سلامت گزینش امروز وابسته است.

استاندار گیلان با تصریح این مطلب که گزینش‌گری باید در چارچوب قانون اجرا شود، بیان داشت: دنیا و آخرت گزینشگران در گرو عملکردشان است زیرا با مفاهیم عدالت و حق الناس مواجه هستند از این‌رو باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا عملکردی قانون‌مندانه و حق‌گرایانه داشته باشند.

وی التزام افراد گزینش شده به اسلام، قانون اساسی و قوانین وضع شده را ضرورتی مهم خواند و گفت: افراد گزینش شده باید به اصول مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب همچون جهاد تبیین، صیانت از خون پاک شهدای والامقام و هر آنچه که دستاورد معنوی و مادی انقلاب است، پایبند باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان از سردار شهید سلیمانی به عنوان اسوه اخلاق، ولایتمداری و عدالت‌خواهی یاد کرد و گفت: تعهد به آرمان‌های مکتب سلیمانی، خداترسی و تمسک به قرآن کریم ضرورتی برای همه مدیران است.

عباسی با بیان اینکه امروز نیاز کشور بهره مندی از نیروی انسانی کارآمد، موجه و اخلاق مدار است که بر مبنای ارزش‌های انقلابی خدمت کند، افزود: به یقین با انجام امور به صورت معمول و روند سنتی، به توسعه و تعالی سازمانی دست پیدا نمی‌کنیم و در این مسیر باید ضمن تخصص‌گرایی، به استفاده از نرم افزارهای روزآمد و سخت افزارهای هوشمند توجه کرد.

وی مبنای جذب نیرو را نیازمندی تخصصی و کمّی بر اساس نیاز بخش‌های تابعه خواند و گفت: در سنجش عملکرد نیروها اجرای صحیح وظایف محوله، کیفیت خدمات و نیز رضایتمندی مردم باید مبنای سنجش باشد.

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد نشان دهند به همین سبب لازمست از تمام ظرفیت‌ها برای نشان دادن اقتدار ملی، فعالیت‌های موثر در مسیر توسعه کشور و جلب رضایت مردم استفاده کرد. وی از تلاش گزینشگران استان گیلان تقدیر کرد و از آنان خواست تا با اراده‌ای قوی و اقدامی جهادی، به تقویت سلامت اداری و توسعه نیروی انسانی کارآمد و متخصص کمک کنند.

** گزینش خردمندانه و صحیح، باید وجهه همت قرار گیرد

علی حاجی‌خانی دبیر هیات عالی گزینش کشور نیز در این جلسه «عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی»، «قانون‌مداری» و «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی» را مطالبات رئیس جمهوری از خود، ذکر و فرامین امام راحل و بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت گزینش را یادآور شد و گفت: گزینش خردمندانه و صحیح، تعبیر صریح رهبری است که باید وجهه همت قرار گیرد.

وی ادامه داد: معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب هم در فرازهایی، به موضوع گزینش اشاراتی دارند و همه اینها اقتضا می‌کند تا تحول و حرکتی رو به جلو داشته باشیم و با آسیب‌شناسی، خلأ‌ها پر شده و حرکت به سوی تعالی باشد.

حاجی‌خانی دقت‌نظر در فرآیند گزینش با رویکردهای علمی، تجربی و عقلی را مورد تأکید قرار داد و افزود: لازمه گزینش خردمندانه، خردجمعی است و خردمندی به معنای آنست که از زوایای مختلف، به موضوعات نگریسته و از تجربیات نخبگان و گزینش‌گران استفاده شود. وی به نظام پیشنهادات در دوره جدید فعالیت هیات عالی گزینش کشور اشاره و اضافه کرد: نگاه جامع‌الاطراف به موضوع و رعایت قانون، مجدانه در دستور کار قرار دارد.

Share