والدین و مربی بهترین خیرخواه انسان هستند

افتتاح مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور به میزبانی گیلان در رامسر

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور اظهار کرد: عوامل زمینه‌ساز تحرک، پویایی و نشاط دانش آموزان و نوجوانان ارزشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ، آیین افتتاحیه سی امین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور در ۳ رشته بدمینتون، شطرنج و تنیس روی میز و همچنین سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش گیلان امروز با حضور آیت الله رسول فلاحتی در مجموعه ورزشی شهید چمران رامسر برگزار شد.

ارسلان زارع در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات به میزبانی استان گیلان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای شاخص های اجتماعی و به ویژه شاخص های سلامت برنامه های گوناگون و متعددی را تدوین و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه دولت توسط وزارت آموزش و پرورش برای دستیابی به شاخص‌های سلامت در همه ی دوره ها از پایه تا متوسطه با برنامه ریزی های علمی و کارشناسی شده، اقدامات شایسته ای را انجام داده و طرح های خوبی را اجرا کرده است گفت: طرح‌هایی همچون آهن یاری و ویتامین دی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در حوزه سلامت و همچنین در کنار این طرح‌های موثر، طرح ورزشی و تربیت بدنی حیاط پویا و طرح المپیاد درون مدرسه ای و جشنواره های فرهنگی و ورزشی در طول سال را اجرا نموده است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه در دنیای امروز به دلیل شیوه و سبک زندگی که عمدتا آپارتمان نشینی است اظهار داشت: بی سوادی حرکتی، کم تحرکی و حتی فقر حرکتی، اکنون مشکلاتی را برای همه ی مردم در سنین مختلف ایجاد کرده و نسل آینده را نیز در معرض خطر قرار داده است.

زارع افزود: آموزش و پرورش می تواند با اجرای همچنین طرح ها و برنامه های مفید و موثر، نقش مهم و اساسی در حل این مشکل عمومی کودکان و نوجوانان و تقویت سواد حرکتی دانش آموزان و در نتیجه پویایی و نشاط بیشتر آنان و جامعه داشته باشد.

والدین و مربی بهترین خیرخواه انسان هستند

آیت الله رسول فلاحتی با تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: به دختران پاک و بی آلایش کشور جمهوری اسلامی ایران سلام و خیر مقدم عرض می کنم.
امام جمعه رشت ادامه داد: امیدوارم در ایام کوتاه این دوره مسابقات ورزشی برای دختران دانش آموز سرشار از نشاط، معنویت، عزت و سلامتی باشد.
وی با بیان اینکه امشب مصادف با شهادت امام جواد(ع) است، تصریح کرد: امام جواد(ع) می فرماید که هر انسانی در زندگی به سه امر نیاز دارد و نخستین آن عبارت است از اینکه خدا به او توفیق دهد در عرصه های مختلف زندگی موفق شود.
آیت الله فلاحتی، شعار آموزش و‌ پرورش را تحصیل، تهذیب و ورزش دانست و بیان کرد: دانش آموزان معرفت و اخلاق را در کنار مربیان خود بشناسند و بیآموزند.
وی به دومین رهنمود امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: انسان نیاز دارد همیشه از درون صفتی داشته باشد که او را از گناهان و خطاها مصون دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سومین توصیه امام جواد(ع)، خاطرنشان کرد: کسی که انسان را نصیحت می کند و خیرخواه اوست باید نصیحت او را پذیرفت.
آیت الله فلاحتی، پدر و مادر و مربی را بهترین خیرخواه انسان ذکر کرد و یادآور شد: مربیان باید بدانند دختران دانش آموز امانت خانواده ها در دست آنها هستند و نکته های اخلاقی، عفاف، حجاب و تربیتی را در قالب تحصیل، تهذیب و ورزش به دختران دانش آموز انتقال دهند.

Share