چطور برای یک سفر خانوادگی برنامه ریزی کنیم؟

سفر خانوادگی می‌تواند دلچسب‌ترین خاطره برای تک تک اعضای یک خانواده باشد؛ بنابراین بهتر است با استفاده از یک برنامه ریزی دقیق و همچنین بهره‌مندی از خدمات مناسب گردشگری از سفر خود لذت بیشتری برد.

سفر یکی از تفریحات هیجان انگیز در بین خانواده‌ها محسوب می‌شود. سفر کردن در بهبود خلق و خوی افراد خانواده تاثیر بسزایی گذاشته و موجب بهبود روابط افراد با یکدیگر در بستر خانواده می‌شود. برای شروع یک سفر خانوادگی بهتر است نکاتی را قبل از آغاز مسافرت در نظر داشته باشیم تا تجربه بهتری از سفر خود در ذهن ماندگار کنیم.

برای یک سفر خانوادگی نیاز به رعایت فاکتورهای بیشتری نسبت به سفرهای دیگر است. به خصوص اگر در سفر خانوادگی خود کودکان نیز همراه ما باشند بایستی به نازهای آن‌ها در طول سفر نیز اهمیت داد. برای داشتن یک سفر خانوادگی لذت بخش داشتن برنامه ریزی قبل از سفر بسیار کمک کننده خواهد بود. این برنامه ریزی می‌تواند شامل تعیین مقصد سفر، رزرو هتل، مشخص کردن جاهای دیدنی، هزینه سفر، شیوه حمل و نقل و … باشد.

برای آن که بتوانید برنامه ریزی صحیح قبل از شروع سفر خانوادگی خود داشته باشید در این جا چند نکته قابل اجرا و مهم که می‌توانید در برنامه ریزی خود مدنظر قرار دهید را ذکر خواهیم کرد.

  • تعیین مقصد سفر: تعیین مقصد مناسب برای سفر خانوادگی از مهم‌ترین تصمیمات قبل از شروع مسافرت است. بسیاری از مقصدهای توریستی و شهرهای مختلف قابلیت سفر همراه با خانواده و به خصوص کودکان را نداشته و بهتر است قبل از اقدام به سفر به این موضوع توجه کرد.

همچنین انتخاب مقصدی که برای تمامی اعضا خانواده جالب توجه باشد نیز اهمیت دارد. سفر نباید به گونه‌ای باشد که تنها برای بخشی از اعضا خانواده مطلوب بوده و سایر افراد از آن لذتی نبرند. اگر قصد سفر خانوادگی در داخل ایران را دارید، شیراز یکی از بهترین گزینه‌ها است. جاهای دیدنی شیراز برای تمامی سنین و افراد جذاب بوده و می‌توان روزها از اقامت در این شهر لذت برد.

۲-    توجه به هزینه سفر: توجه به مسائل اقتصادی از مهم‌ترین نکات برای داشتن یک سفر خانوادگی است. معمولا در طی مسافرت همراه با خانواده هزینه‌های بیشتری نسبت به سفر با دوستان و یا سفرهای کاری ایجاد می‌شود. رزرو هتل، هزینه رستوران و خورد خوراک، هزینه‌های جانبی مانند خرید کردن؛ همگی این مسائل بر روی هزینه نهایی سفر تاثیر گذاشته و موجب کمتر و یا بیشتر شدن آن می‌شود.

یکی از راه‌های کمتر کردن هزینه اقامت در طی سفر رزرو هتل با قیمت مناسب است. برای پیدا کردن هتل با قیمت مناسب می‌توانید با مراجعه به سایت سفرانه از جدیدترین قیمت‌های تمامی هتل‌ها در ایران آگاه شده و همراه با تخفیف واحد اقامتی مورد نظر خود را رزرو کنید.

  • رزرو بلیط و هتل: رزرو اتاق هتل و بلیط برای هواپیما و یا قطار مرحله‌ای است که بایستی قبل از سفر حتما انجام شود. این روزها با آنلاین شدن بیشتر خدمات گردشگری دیگر نیازی نیست مانند گذشته برای خرید بلیط به آژانس‌ها مراجعه کرد و یا برای رزرو اتاق ساعت‌ها با مسئول هتل در مورد اطلاعات و کیفیت هتل بحث کرد.

برای راحت‌تر کردن این رویه می‌توانید تمامی مراحل رزرو هتل و خرید بلط هواپیما خود را به کارشناسان سفرانه بسپارید و به صورت آنلاین و بدون حضور در آژانس تمامی رزروهای سفر خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. اگر به دنبال رزرو هتل های شیراز هستید می‌توانید به سایت سفرانه مراجعه کرده و اطلاعات کامل هتل‌های این شهر را مشاهده کنید.

۴-    بار خود را سبک ببندید: سنگین کردن بار مسافرت و جمع کردن وسائل بدون استفاده در طول یک سفر خانوادگی بزرگترین اشتباه ممکن است. بهتر است برای جمع آوری وسائل سفر لیستی از مورد نیازترین وسائل تهیه کرده و بر اساس آن لیست چمدان سفر خود را پر کرد. همچنین بهتر است دقت کافی در جمع آوری وسائل کودکان نیز داشت تا در صورت جا ماندن وسائل آن‌ها دچار مشکلات دیگری نشوید.

توجه داشته باشید هر چه بار شما در طول سفر کمتر باشد وزن آن نیز کمتر بوده و جابه‌جایی چمدان‌ها در طول سفر را راحت‌تر خواهد کرد؛ بنابراین از آوردن وسائل غیر ضرور به شدت پرهیز کنید.

۵-   لیستی از دیدنی‌ها تهیه کنید: وقتی به شهرهای دیدنی سر میزنید با موجی از مکان‌های دیدنی و جذاب روبرو می‌شوید که هر کدام دارای قوانین بازدید متفاوتی هستند. اگر قبل از سفر تمامی اطلاعات مربوط به این مکان‌های دیدنی را بررسی نکنید با یم سردرگمی بزرگ در هنگام سفر مواجه می‌شوید. تهیه یک لیست از جاهای دیدنی هر شهر می‌تواند به این سردرگمی پایان داده و سفری لذت بخش را برای خود و خانواده‌تان ایجاد کنید.

۶-   به خورد و خوراک توجه کنید: تغذیه کودکان در طول سفر اهمیت بسیاری دارد بهتر است برای میل وعده‌های غذایی به کیفیت رستوران توجه بسیاری کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب یک هتل مناسب که دارای رستورانی با کیفیت باشد خود را از دردسر پیدا کردن رستوران برای هر وعده غذایی راحت کرده و با مراجعه به رستوران هتل غذای خود صرف کنید.

۷- اسناد مهم را همراه داشته باشید: در هر لحظه از سفر چه هنگام سوار شدن به هواپیما و قطار و یا وارد شدن به هتل احتیاج به اسناد شناسایی تمامی اعضا خانواده دارید. بهتر است قبل از سفر تمامی مدارک شناسایی را با خود همراه داشته باشید تا در تمامی مراحل از سفر خانوادگی خود به مشکلی بر نخورید. پیشنهاد می‌شود مدارک را در جایی امن از چمدان و یا کیف خود قرار داده تا دچار آسیب و یا گم شدن نشوند.

مدارک مورد نیاز برای سفر خانوادگی به شرح زیر است:

  • گذرنامه
  • ویزا
  • بلیط پرواز
  • برنامه های سفر
  • رزرو هتل
  • مدارک رزرو اتومبیل اجاره ای
  • رزرو تور
  • گواهینامه رانندگی
  • کارت های اعتباری

سفر خانوادگی می‌تواند دلچسب‌ترین خاطره برای تک تک اعضای یک خانواده باشد؛ بنابراین بهتر است با استفاده از یک برنامه ریزی دقیق و همچنین بهره‌مندی از خدمات مناسب گردشگری از سفر خود لذت بیشتری برد. سفرانه در این زمینه یاری‌دهنده شما بوده و با معرفی برترین هتل‌های موجود در ایران به همراه اطلاعات آن‌ها و همچنین ارائه قیمت‌هایی مناسب به شما در شروع سفر خانوادگیتان کمک خواهد کرد.

Share