هشدار به فنلاند و سوئد؛

مسکو: وقتی یک کشور هسته‌ای را تهدید می‌کنید برای همه احتمالات آماده باشید

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار داد در صورتی که سوئد و فنلاند به ناتو بپیوندند و این ائتلاف نظامی در این دو کشور حضور نظامی پیدا کند، به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، تایید کرد که مسکو ممکن است در صورت وجود خطراتی برای موجودیت آن، از سلاح‌های هسته ای استفاده کند.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی به UnHerd News در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای گفت: من یک فرد نظامی نیستم و وظیفه من نیست که نتیجه گیری کنم، اما فکر می‌کنم اگر شما مساله‌ای با یک کشور هسته‌ای دارید و آن را تهدید می کنید، باید همه احتمالات را در نظر بگیرید.”

وی افزود: من دیپلمات هستم نه نظامی و جزو هیات تصمیم‌گیرنده درباره اجرای استراتژی هسته‌ای نیستم، اما می‌توانم بگویم که ما سلاح هسته‌ای داریم و در صورت وجود هرگونه خطر برای روسیه، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

این مقام روس تاکید کرد این احتمال در صورتی امکان پذیر است که روسیه در معرضخطراتی قرار گیرد که موجودیت آن را تهدید می‌کند.

پولیانسکی گفت: در این مرحله، من صراحتاً با توجه به موضع اوکراین و تلاش‌های کشورهای غربی برای دامن زدن به این درگیری، هیچ امکانی برای راه‌حل دیپلماتیک نمی‌بینم. باید اعتراف کنم که اکنون فرصتی برای دیپلماسی وجود ندارد. صلح در اوکراین بدون خلع سلاح و پاکسازی نازیسم امکان پذیر نیست.

وی در ادامه به موضوع سوئد و فنلاند نیز اشاره کرد و گفت: «پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو تهدیدی برای امنیت روسیه نبوده و مسکو آماده مقابله با تهدید ایجاد شده توسط این ائتلاف است».

پولیانسکی در ادامه گفت: «در عین حال، عضویت فنلاند و سوئد به ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌شود که قلمری سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود».

Share