در دومین برنامه استانی پویش «شهر می‌خواند» در گیلان؛

محفل پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت فردوسی در رشت برگزار می‌شود

با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت و به مناسبت ۲۵ اردیبهشت، روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت فردوسی، محفل شاهنامه خوانی از سری برنامه‌های پویش شهر می‌خواند در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین برنامه کتابخوانی پویش «شهر می‌خواند» در گیلان به مناسبت روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت فردوسی، محفل شاهنامه خوانی با حضور کورش رنجبر، بعنوان قصه گو روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

اجرای شاهنامه خوانی توسط اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی شهر رشت و نیز سخنرانی در خصوص ویژگی‌های شاهنامه فردوسی از دیگر بخش‌های این محفل فرهنگی خواهد بود.

این محفل شاهنامه خوانی ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) بصورت حضوری و با حضور علاقمندان به ادبیات و فرهنگ پارسی و نیز کتابداران در پیاده راه فرهنگی شهر رشت، جنب مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار خواهد شد.

گفتنی است نخستین برنامه کتابخوانی از سری برنامه‌های پویش «شهر می‌خواند» با نقد و بررسی کتاب «سووشون» اثر ماندگار سیمین دانشور با حضور جمعی از بانوان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در بوستان بانوان شهر رشت برگزار و با استقبال دوستداران کتاب و کتابخوانی مواجه شد.

Share