رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در گفتگو با دیارمیرزا خبرداد

ممنوعیت هرگونه فعالیت فرهنگی و هنری بدون مجوز در پیاده راه فرهنگی رشت

عاقل منش در گفتگو با دیارمیرزا در مورد بنر نصب شده در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: هرگونه مراسمی که در مکان‌های عمومی برگزار می‌شود دارای متولی است و اجرای برنامه‌ها بر عهده سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  «بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده برپایی هرگونه رویداد‌های فرهنگی و هنری (نمایشگاه‌ها، تئاتر موسیقی خیابانی و…) در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب شهرداری رشت منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می‌باشد».

این بنری این که این روزها در پیاده راه فرهنگی رشت خودنمایی می کند و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد بنر نصب شده در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: هرگونه مراسمی که در مکان‌های عمومی برگزار می‌شود دارای متولی است و اجرای برنامه‌ها بر عهده سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت است.

محمد حسن عاقلمنش با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برای اجرای برنامه هایی که خودش برگزار کننده بوده از مراکز ذی‌صلاح مجوز می‌گیرد، گفت: برای مثال سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برای اجرای برنامه‌های مثل نمایشگاه‌ها از صنعت و معدن و تجارت، برنامه های گردشگری از میراث فرهنگی و گردشگری، هنری از ارشاد مجوز دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: اخذ مجوز یک قاعده کلی است و نصب این بنر برای اطلاع کلی شهروندان، نهادهای و سازمان ها و افراد حقیقی و حقوقی بوده است.

عاقل منش یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری و نظارتی معتقد هستند که اجرای هر برنامه در پیاده راه فرهنگی باید از کانال های مربوطه مجوز دریافت کنند و به همین دلیل چنین بنری در آنجا نصب شده است.

این عضو شورا با بیان این مطلب که شهرداری فقط در اجرای برنامه‌ها مکان را در اختیار گروه‌ها قرار می‌دهد گفت: هر برنامه هنری و فرهنگی با داشتن مجوز می تواند برنامه اجرا کند و شهرداری نمی‌تواند به گروها و افرادی که مجوز از نهاد مربوطه ندارند، مکانی را در اختیار قرار دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در ادامه افزود: در ماه محرم و صفر هرگونه چادرهایی که در پیاده راه نصب میشود از سازمان تبلیغات مجوز دارند.

گفتنی است نصب این بنر مورد اعتراض گروههای موسیقی خیابانی که این روزها مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته اند، واقع شده است.

Share