فروشگاه صنعت روز، نمایندگی اشنایدر الکتریک فرانسه در ایران

فروشگاه صنعت روز، نمایندگی اشنایدر الکتریک در ایران است که در تهران واقع است.

اشنایدر الکتریک، یک شرکت فرانسوی و چند ملیتی است که محصولاتی در حوزه انرژی و اتوماسیون دیجیتال ارائه می‌دهند تا شرکت‌ها بتوانند بهره‌وری و پایداری‌شان را بهبود ببخشند. حوزه فعالیت این شرکت شامل منازل، ساختمان‌ها، دیتاسنترها، زیرساخت‌ها و صنایع است.

فروشگاه صنعت روز، نمایندگی اشنایدر الکتریک در ایران است که در تهران واقع است. این شرکت با داشتن نمایندگی اشنایدر، مشتریان را از اصالت کالا مطمئن می‌کند. این شرکت با به‌کارگیری متخصصان مجرب در حوزه تأمین قطعات و ارائه مشاوره در زمینه خرید و راه‌اندازی محصولات، توانسته تبدیل به یک نمایندگی اشنایدر در سطح بین‌المللی شود. این شرکت توانسته است با شعار “همواره به منافع مشتری می‌اندیشیم و به همراه ایشان در بهبود این راه قدم برمی‌داریم” در تجارت این محصولات خوش بدرخشد. در ادامه به معرفی بعضی از محصولات نمایندگی اشنایدر می‌پردازیم.

کلید هوایی اشنایدر الکتریک

کلید هوایی اشنایدر، در ۴ مدل کلید هوایی سه پل مدل NT، کلید هوایی سه پل مدل NW، کلید هوایی چهار پل سری NT و کلید هوایی چهار پل سری NW عرضه می‌شوند. این کلیدها در ابتدای تابلوها نصب می‌شوند و جریان‌های ورودی به آن را کنترل می‌کنند.

این کلیدها یک سیستم اطفای جرقه دارند که با هوا کار می‌کند؛ از این رو آن را کلید اتوماتیک هوایی هم می‌گویند. بعضی از اجزای کلید هوایی اشنایدر عبارت‌اند از: نشانگر وضعیت قطع یا وصل، دکمه قطع و وصل کلید، کنتاکت‌های اصلی و جرقه‌زن، محفظه جرقه گیر و ترمینال‌های ورودی و خروجی.

کلید هوایی اشنایدر در دو مدل ثابت و کشویی ساخته و عرضه می‌شود. نوع ثابت یا فیکس آن پس از نصب قابل جابه‌جایی نیست؛ اما مدل کشویی این محصول با سوار شدن روی یک ریل قابلیت جابه‌جایی پیدا می‌کند و به بخش‌های ریل کشی شده دسترسی خواهید داشت؛ البته قیمت کلید هوایی کشویی بسیار بیشتر از مدل ثابت آن است. صنعت روز، این کلیدها را تحت لیسانس نمایندگی اشنایدر در ایران عرضه می‌نماید.

تابلو برق چیست؟

تابلو برق فضایی از تجهیزات برقی و الکترونیکی است. این دستگاه وظیفه کنترل انرژی الکتریکی، حفاظت از وسایل برقی و جلوگیری از شوک الکتریکی افراد را برعهده دارد. تابلو برق‌ها عمدتاً به دو قسمت فلزی و غیرفلزی دسته‌بندی می‌شوند و تجهیزات داخل تابلو برق‌ها با توجه به وظیفه‌ای که دارند متفاوت است. تابلو برق METAL ENCLOSED بدنه‌ای فلزی و مستحکم دارد و مانند سایر تابلو برق‌های صنعتی، لوازم الکتریکی مختلفی مثل ترانس‌ها و کلیدها را در خود جای‌داده‌اند.

محافظ اشنایدر

محافظ‌های اشنایدر به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که مدل ۳۰ میلی آمپر آن مختص حفاظت از انسان در برابر تماس مستقیم با وسایل الکترونیکی است و مدل ۳۰۰ میلی آمپر آن محافظ قطعات الکترونیکی در برابر آتش‌سوزی است.

کلید اتوماتیک چیست؟

کلید اتوماتیک برای محافظت دستگاه‌های الکتریکی به کار می‌رود. این کلید از لوازمی مثل مدار و سیم‌ها و کابل‌های آن، دستگاه‌های صنعتی و مدارات روشنایی منازل مسکونی و واحدهای صنعتی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می‌کند. تفاوت کلیدهای اتوماتیک با کلیدهای غیر اتوماتیک در این است که در کلیدهای اتوماتیک رله‌هایی کار گذاشته شده است که هر کدام وظیفه خاصی را انجام می‌دهند و دیگر نیاز به دخالت عوامل انسانی نیست.

اما کلیدهای غیر اتوماتیک فاقد رله هستند و فقط جهت قطع و وصل کردن جریان به کار می‌روند و نیاز به یک عامل انسانی دارند تا جریان را قطع کند. مثلاً کنتاکتور یک کلید غیراتوماتیک است. اگر این کلید روی مدار اتصال کونته بسته شود، رله اضافه جریان فوراً مدار را قطع می‌کند.

کلیدهای اتوماتیک بعد از شناسایی خطا و قطع برق مدار، بلافاصله در حالت آماده به کار قرار می‌گیرند. در کلیدهای اتوماتیک تعدادی کنتاکت‌های فرعی اضافه شده است که به وسیلهٔ آن‌ها می‌توان وضعیت کلید را در هر سه حالت قطع، وصل و خطا در اتاق فرمان مشاهده کرد.

کلید اتوماتیک کامپکت ابعاد کوچکی دارد و در تابلو برق‌های صنعتی جای کمی را اشغال می‌کنند. جنس بدنه آن‌ها از پلاستیک تزریق شده است و قابل تعویض نیستند. قدرت قطع این کلیدها بالاتر از کلیدهای مینیاتوری و پایین‌تر از کلیدهای اتوماتیک هوایی است. این محصولات نیز توسط نمایندگی اشنایدر در ایران در حال عرضه هستند.

ویژگی‌های کلید هوایی سری NT اشنایدر الکتریک

این یک کلید فشار ضعیف است که از مدار در برابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه محافظت می‌کند. این کلید در دو مدل ثابت و کشویی عرضه می‌شود و توانایی قطع ۵۰ و ۴۲ کیلو آمپر را دارد. این کلیدها در تابلوها به نام‌های کلید اتوماتیک، کلید کل یا اصلی شناخته می‌شوند. این محصول میکرولوژیک‌دار بوده و بدنه آن قدرت استقامت فیزیکی و حرارتی در برابر جریان برق عبوری را دارد.

سری NT در مدل‌های ۴ و ۳ پل عرضه شده و دارای نرم‌افزار نمایش پارامترهای الکتریکی است. کلیدهای تولید شده از این سری امکان شارژ فنر به‌صورت دستی یا موتور الکتریکی را دارند و در صورت نصب CT خارجی در مدل سه پایه آن، می‌تواند از نول محافظت کند. این کلیدها امکان کنترل قطع و وصل جریان از دو طریق راه دور یا روی خود کلید را دارند و می‌توانند به شبکه‌های صنعتی PLC وصل شوند.

کلید هوایی اشنایدر سری NW  

این کلیدها در دو مدل چهار پایه و سه پایه عرضه می‌شوند و می‌توانند مدار را از اتصال کوتاه تأخیری و آنی، اضافه بار و اتصال به زمین محافظت می‌کنند. این کلید در محدوده آمپر ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ و قدرت قطع ۴۲، ۶۵ و ۱۰۰ کیلو آمپر موجود است. این کلید نیز از مدار در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. بدنهٔ این دستگاه، قدرت مقاومت در برابر فشارهای گرمایی و فیزیکی را دارد و در دو مدل ثابت و کشویی موجود است. شما می‌توانید این محصول را از صنعت روز، نمایندگی اشنایدر تهیه کنید.

لوازم جانبی کلید هوایی اشنایدر الکتریک

لیست لوازم‌ یدکی کلید هوایی که توسط نمایندگی اشنایدر عرضه می‌شود شامل واحد حفاظت کلید هوایی فیکس و کشویی، موتور کلید هوایی NW فیکس ۱۰۰ تا ۱۳۰ ولت DC، موتور کلید هوایی NW فیکس ۲۰۰ تا ۲۴۰ ولت AC، کنتاکت کمکی و … است.

Share