آیت الله فلاحتی در گردهمایی ائمه جمعه گیلان:

راهبرد دولت سیزدهم مبتنی بر آرمان های انقلاب، ارزش ها و رهبری است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نظام اسلامی با خون دل خوردن عالمان دین محقق شده و هر حرکتی که موجب تضعیف آن شود این حرکت سیاه و منفور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در نخستین گردهمایی ائمه جمعه استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ائمه جمعه بدون منت در حال تلاش هستند و اجر خود را از خدا طلب می‌کنند.

وی به آشنایی ائمه جمعه با مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از سجایای ویژه انسان الهی و عاقبت اندیش این است هر حرکتی می‌کند باید دوراندیش باشد و افق‌ها را ببیند.
امام جمعه رشت با تاکید بر نشاط در کار، رفتار و عمل ائمه جمعه، بیان کرد: انسانی که نشاط دارد کلامش تاثیرگذار است و می‌تواند در جامعه نقش آفرین باشد.

آیت الله فلاحتی، توصیه به تقوا در خطبه‌های نمازجمعه را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: تقویت نظام اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با خون دل‌ها به دست آمده و مردم لبیک گوی نظام هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی با خون دل خوردن عالمان دین محقق شده و هر حرکتی که موجب تضعیف آن شود این حرکت سیاه و منفور است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حکومت اسلامی را بر مبنای اندیشه علوی و نبوی عنوان کرد و گفت: اجتماعی که انقلاب اسلامی را تضعیف کرده و دشمن را شاد کند قابل قبول نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه راهبرد دولت سیزدهم مبتنی بر آرمان‌های انقلاب، ارزش‌ها و رهبری است، اظهار کرد: نقدها باید منصفانه، منطق و آرام باشد.

وی، نظام اسلامی را خط قرمز آحاد جامعه به ویژه ائمه جمعه ذکر کرد و یادآور شد: روحانیت دلسوزترین قشر برای جامعه و از جنس مردم هستند.
امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت تشکیل اتاق اندیشه ورز توسط ائمه جمعه، بیان کرد: ائمه جمعه در ارتباط با افراد دقت ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در گردهمایی مذکور راهبری فرهنگی را از برنامه‌های سال ۱۴۰۱ ائمه جمعه استان عنوان کرد و گفت: تبیین اصلاح پرداخت یارانه‌ها و موضوع‌های دارای اولویت در استان از دیگر موضوع‌های نخستین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در سال جاری است.

Share