آیت الله فلاحتی در نشست با تشکل های دانشجویی گیلان:

شهوت، قدرت و ثروت از دلایل فرار مغزهاست | دانشگاه محل پژوهش و دانش است

نماینده ولی فقیه در گیلان استمرار حرکت ناب اندیشه اسلامی گذشتگان را از رسالت های دانشجویان عنوان کرد و گفت: اسلام خواهی، آرمان گرایی و اندیشه خداباوری موتور محرکه دانشگاه در تراز نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست صمیمی تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان به مناسبت ۱۶ آذر با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: در نیم قرن گذشته آرمان گرایی و توجه به آرمان های انقلاب، دین و کشور در دانشگاه های ما وجود داشته است.

وی به ورود بزرگان دین به مجامع دانشگاهی از بدو تاسیس دانشگاه در کشور اشاره کرد و افزود: بزرگان دین اندیشه خداباوری، دینی و اسلامی را وارد دانشگاه کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانشگاه جامعه ایرانی نشان داد می تواند روی پای خود بایستد، تصریح کرد: تاریخ دانشگاه کشور نشان داده در مقابل قدرت های سلطه گر ایستاده است و می تواند با استکبار مقابله کند.

آیت الله فلاحتی، استمرار حرکت ناب اندیشه اسلامی گذشتگان را از رسالت های دانشجویان خواند و بیان کرد: اسلام خواهی، آرمان گرایی و اندیشه خداباوری موتور محرکه دانشگاه در تراز نظام اسلامی است.

وی، ایران اسلامی را الگوی جبهه مقاومت در دنیای معاصر عنوان کرد و گفت: اندیشه خداباوری و مقاومت در برابر استکبار، ایران اسلامی را جهانی کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فهم عمیق از اسلام دومین رسالت دانشجو است، خاطرنشان کرد: فقه به معنای فهم عمیق از اسلام است بنابراین شناخت اسلام به معنای کلی بر همه مردم واجب است.

آیت الله فلاحتی به صف آرایی جبهه حق در برابر جبهه باطل در مقابل همدیگر اشاره کرد و یادآور شد: تقابل این دو جبهه سبب گرایش ملت ها به اسلام شده است.

وی با تاکید براینکه دانشجو باید سیاست را بفهمد اما سیاست زده و سیاست باز نباشد، اظهار کرد: دانشجو به غیر از کسب دانش باید سیاست را بفهمد زیرا عالمی که به دنیای پیرامون خود اشراف دارد هیچ وقت در شبهات نمی ماند.

امام جمعه رشت شهوت، قدرت و ثروت را از دلایل فرار مغزها عنوان کرد و افزود: هوش و فهم سیاسی از عواملی است که می تواند از فرار مغزها جلوگیری کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دانشگاه محل پژوهش و دانش است، تصریح کرد: کسب دانش انسان را قدرتمند می کند و برای پیشرفت جامعه اسلامی می طلبد میان بر بزنیم.

وی، رشد را در سایه پژوهش و آموزش دانست و بیان کرد: کشور و دانشگاهی موفق است که پژوهش محور باشد و در این راستا اگر مدیران دلسوز داشته باشیم دیری نمی پاید ایران به امپراطوری گذشته باز خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه تنش و التهاب آفرینی را برای جامعه زیان بار عنوان کرد و گفت: تفکر و گرایش سیاسی مادامی که تنش و التهاب آفرینی نداشته باشد قابل تحمل و قبول است.

آیت الله فلاحتی خطاب به مسئولان و متولیان دانشگاه ها و دانشجویان، خاطرنشان کرد: نشست چهره به چهره با دانشجویان بسیاری از مشکلات را برطرف می کند ضمن اینکه متولیان باید در کنار دانشجویان نقش حمایت و هدایت را داشته باشند تا دانشگاهی در مسیر تعالی اسلامی داشته باشیم.

 

Share