تعامل و هم‌افزایی؛ اساس پیشرفت و شرط خدمت به مردم

تکریم و معارفه دو معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آیین تکریم و معارفه معاونان دانشگاه، تعامل و هم‌افزایی را اساس پیشرفت و خدمت به مردم برشمرد و اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه از اعضای یک خانواده هستیم و انتظار داریم با تعامل، همگرایی و هم‌افزایی بیشتر، نقش موثرتری در حفظ و ارتقای سلامت به ویژه در شرایط سخت تحریمی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از وبدا؛ دکتر ارسلان سالاری -رییس دانشگاه، صبح امروز در نشست هیات‌رییسه که به‌منظور تکریم و معارفه معاونان بهداشتی و توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد، با اشاره به فضائل اخلاقی امام علی علیه السلام در کلام نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: این امام همام در ارائه خدمت به مردم هیچ فرقی بین اشخاص قائل نبودند و در کنار رعایت تقوا، بخشش، عدالت را رعایت می‌کردند.

دکتر سالاری با اشاره به کوتاه بودن دوران مسؤولیت‌ها، افزود: باید با کمک، همگرایی و تأسی از مشی و سیره امام علی علیه‌السلام، به مردم بی‌منت خدمت کرد و از فرصت مسؤولیت در جهت نهایت خدمت بهره گرفت.

وی با مروری بر تلاش های معاونان بهداشت و توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه طی سال‌های اخیر به‌ویژه در بحران کرونا، یادآور شد: معاونان سابق در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه علیرغم شرایط سخت مالی و تحریمی کشور، کمک‌های شایانی به دانشگاه کردند که شایسته تحسین است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی نظام سلامت استان، اشاره و تصریح کرد: ایجاد تراز مثبت مالی، پرداخت مطالبات معوق، خرید تجهیزات پزشکی به‌روز، برقراری ردیف‌های مالی میلیاردی جدید در لایحه بودجه، بهره‌گیری از تهاتر مالیاتی و اسناد خزانه، تقویت تمام وقتی ها، درون‌سپاری آزمایشگاه‌ها، تجهیز بیمارستان‌های دانشگاه با بیش از یک هزار قلم از انواع تجهیزات پزشکی، بهره‌برداری از میلیاردها تومان پروژه در حوزه سلامت، برگزاری عقود قراردادها جهت ازسرگیری احداث بیمارستان‌های شهر رشت و ده ها طرح دیگر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر بوده است.

دکتر سالاری، همچنین بهره‌برداری از حدود ۲۲۰ پروژه بهداشتی در استان طی سال‌های اخیر، تجهیز آزمایشگاه‌های رودبارتان و بعثت، عقد قرارداد ۷۰ پروژه بهداشتی و همچنین پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و چندین طرح عام‌المنفعه سلامت حوزه بهداشتی را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر برشمرد.

وی تعامل و هم‌افزایی را اساس پیشرفت و شرط خدمت به مردم دانست و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه از اعضای یک خانواده هستیم و انتظار داریم با تعامل، همگرایی و هم‌افزایی بیشتر نقش موثرتری در حفظ و ارتقای سلامت در شرایط سخت تحریمی داشته باشیم تا مردم، شیرینی این خدمت را بیشتر حس کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به جایگاه رفیع حضرت امیر المومنین امام علی علیه اسلام نسبت به پیامبران اولوالعزم اشاره کرد و ذکر این امام همام را عبادت برشمرد.

وی با اشاره به کوتاه بودن دوران مسؤولیت و جایگاه پراهمیت خدمت کردن به مردم، اذعان داشت: مدیریت بیماری کرونا و تجربه چندین پیک کرونایی به‌ویژه در بحران مالی کشور بسیار سخت و پرمشقت بود اما خوشبختانه معاونان پیشین در این سمت‌ها موفق عمل کردند.

گفتنی است؛ در این آیین، معاونان سابق و جدید بهداشتی و توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به گزارشی از اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های آینده، مباحث و مواردی را مطرح کردند.

در این آیین از زحمات دکتر آبتین حیدرزاده و عباس صدیقی نژاد به ترتیب در سمت‌های معاونت بهداشتی و معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی تکریم و دکتر سید اسماعیل نور صالحی و دکتر سید مهدی موسوی به‌عنوان سرپرست معاونت‌های بهداشتی و توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معرفی شدند.

Share