معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هشدار شیوع ویروس دلتا در گیلان | همکاری اصناف در رشت ضعیف است

حیدرزاده نسبت به شیوع دلتا ویروس در سطح استان هشدار داد و گفت: همکاری اصناف در شهر قرمز رشت بسیار ضعیف است در حالی که باید محدودیت‌های شغلی از دیروز در رشت اعمال می‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط تصویری با خبر ساعت۲۰ گفت: ویروس کرونای دلتا که نوع جهش یافته کرونای قبلی است، از هندوستان به ایران گسترش یافته و قدرت سرایت بیشتری در مقایسه با نوع قبلی دارد.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به مشاهده شدن کرونای دلتا در گیلان افزود:افراد به صورت گروهی و خانوادگی به این بیماری بیماری مبتلا می شوند و علائم آن گلودرد شدید و تب است.

آبتین حیدرزاده در وبینار مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اعمال محدودیت‌های شغلی در شهرهای قرمز از جمله رشت و آستارا گفت: متاسفانه با وجود اینکه شهر رشت از روز گذشته به وضعیت قرمز درآمده اما همکاری اصناف در آن بسیار ضعیف است و محدودیت‌های شغلی در آن رعایت نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فرمانداری و دستگاه قضایی باید به کمک حوزه بهداشت و درمان بیایند افزود: تمامی تالارها، مراکز تفریحی، پاساژها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های اقلام غیرضروری باید در شهرهای قرمز رشت و آستارا تعطیل باشند.

وی افزود: با توجه به سرعت انتقال در پیک جدید، شیوع ویروس دلتا در استان مشهود است و نباید کوچکترین بی‌توجهی نسبت به این ویروس داشت زیرا به سرعت می‌تواند افراد بسیار بیشتری را مبتلا کند.

حیدرزاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سرعت بخشی روند واکسیناسیون خاطرنشان کرد: با اعمال محدودیت‌های شغلی و همکاری مردم و اصناف می‌توانیم روند شیوع دلتا ویروس را کنترل کنیم.

Share