معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

آمادگی لازم برای واکسیناسیون تمام مادران باردار واجد شرایط وجود دارد

آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار بر علیه کووید ۱۹ گفت: آمادگی لازم برای واکسیناسیون تمام مادران باردار واجد شرایط بر علیه بیماری کووید ۱۹ در استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار بر علیه کووید ۱۹ گفت: آمادگی لازم برای واکسیناسیون تمام مادران باردار واجد شرایط بر علیه بیماری کووید ۱۹ در استان وجود دارد.

آبتین حیدرزاده در نخستین جلسه‌ی کمیته‌ی واکسیناسیون مادران باردار در برابر بیماری کووید ۱۹ که سه شنبه تشکیل شد با اشاره به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار اظهار داشت: دو هزار و ۵۰۰ مادر باردار واجد شرایط دریافت واکسن کووید ۱۹ طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان در استان گیلان هستند.

وی افزود: با وجود کمبود واکسن در گروه‌های سنی هدف، تلاش شده هیچ کمبودی در واکسیناسیون مادران باردار در سطح استان وجود نداشته باشد و این اهتمام وجود دارد که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان، تمامی مادران باردار واجد شرایط در گیلان واکسن کووید را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اجرای به موقع و سریعتر واکسیناسیون مادران باردار استان گفت: اجرای هر چه سریعتر واکسیناسیون مادران باردار منجر به کاهش ابتلای این مادران در موج‌های بعدی بیماری کووید خواهد شد بنابراین ترغیب هر چه بیشتر مادران باردار به دریافت واکسن کووید توسط پزشکان و ماماها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

Share