دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)؛

بیشترین ضربه را از ریا خورده‌ایم | جامعه دینی، جامعه فقر نیست | خود را به خدا بسپاریم

آیت‌الله «رضا رمضانی» در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد هاشمی رشت برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص بهره‌بردن از ماه مبارک رمضان، گفت: جایزه ماه رمضان، بندگی و خدمت کردن در سطح بالاتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی» در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد هاشمی رشت برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص بهره‌بردن از ماه مبارک رمضان، گفت: جایزه ماه رمضان، بندگی و خدمت کردن در سطح بالاتر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: خداوند با پهن کردن سفره ماه مبارک رمضان، ما را به میهمانی خود دعوت کرده است و ما باید با اخلاص، بندگی و خدمت به مردم، بهره کافی از این ماه مبارک ببریم.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی روزه خود را عمدا افطار کند، روح ایمان از وجودش بیرون می‌رود، تصریح کرد: البته خیلی‌ها نسبت به روزه‌داری معذور هستند که این مورد در خصوص آنان نیست.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بعضی‌ها از روزه‌داری فقط نخوردن و نیاشامیدن را دارند، تاکید کرد: البته افرادی نیز نمی‌توانند این روزه را داشته باشند، ولی روزه زبان، چشم و گوش می‌گیرند که ارزشمند است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روزه، انسان را به حکمت می‌رساند و حکمت نیز سبب معرفت در انسان می‌شود، گفت: معرفت باعث می‌شود انسان به مرحله یقین برسد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث خداباوری، نتیجه اخلاص یک نوع رهایی است، افزود: وقتی روزه‌دار، حقیقت روزه را درک کند، به یقین رسیده و سختی‌ها را به راحتی تحمل می‌کند.

آیت‌الله رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید شهدا را یاد کنیم زیرا فضای مبارکی را در دنیا برای ما فراهم کردند، تصریح کرد: باید از فرصتی که رزمندگان، ایثارگران و شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم برای ما فراهم کردند، به بهترین شیوه استفاده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، اسلام و مسلمانان در دنیا سربلند هستند و رویش‌ها را در گفتمان انقلاب در دنیا می‌بینیم.

وی با بیان اینکه مسئولین باید در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، گفت: مردم به عنوان رکن نظام اسلامی باید حفظ شوند.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: «اسلام با فهم جامع»، «جایگاه ولایت و رهبری» و «مردم» به عنوان سه رکن نظام هستند که حفظ این ارکان ضریب امنیت را بالا می‌برد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه انسان اگر خودش مانع ایجاد نکند، می‌تواند رشد کرده و به رستگاری برسد، اظهار کرد: جهل نسبت به شناخت خداوند و رذائل نفسانی از جمله موانعی هستند که ما را از خدا دور می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شب قدر بیشتر از همه مواقع باید از اطرافیان و آشنایان حلالیت بطلبیم، افزود: در این شب‌ها مقدرات یک‌ساله انسان نوشته و ثبت می‌شود؛ مقدرات شب قدر بر اساس حالات و روحیات، افکار و اخلاق انسان‌ها رقم می‌خورد.

آیت‌الله رمضانی یکی از مشکلات انسان‌ها را عدم داشتن نیّات صادقانه عنوان کرد و افزود: تنها خدا است که به انسان کمک می‌کند و به همین منظور نباید نیّت کاذبه داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه فقر باید از جامعه دینی زدوده شود، تصریح کرد: جامعه دینی، جامعه فقر نیست بلکه جامعه‌ای است که با فقر مبارزه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جایی که مدعیان حضور دارند و فقر نیز هست، مشکل از کسانی است که ادعا می‌کنند، خاطرنشان کرد: البته نباید با وجود از بین رفتن فقر، از روی عادت تکدی‌گری انجام شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید نسبت به دیگران مهرورزی کنیم، گفت: ما بیشترین ضربه را از ریا خورده‌ایم؛ بزرگترین آفت ایمان، شرکت و ریا است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باور در جایی است که معرفت قلبی باشد، اظهار کرد: باید خود را به خدا بسپاریم و نباید از ولی‌نعمت خود فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه فاصله عبادت حضرت امیرالمومنین (ع) و ما بسیار زیاد است، گفت: باید از خدا بخواهیم تا در شب‌های قدر، از ما دستگیری کرده و ما را از حب دنیا جدا کند.

آیت‌الله رمضانی ابراز کرد: عقاید سطح پایین، خصوصیات بد اخلاقی و اعمال بد، از جمله موانعی هستند که نمی‌گذارند انسان به بالا برود.

وی با اشاره به اینکه باطن فکر و عقاید، باطن اخلاق و باطن عمل اگر جمع بشود، انسان به بدترین شکل در روز قیامت در می‌آید، گفت: عمل و عامل در روز قیامت متحد هستند و نمی‌شود آن‌ها را جدا کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر ویژگی‌های تکبر و خودبینی، اذعان کرد: آدم متکبر جهنم را می‌سوزاند و جهنم از کسی که به خود می‌بالد، فراری است.

Share