فرماندار فومن با اشاره به اجرای طرح دولت؛

برخی خانواده ها نمی‌توانستند مرغ خرید کنند | امروز گوشت و مرغ بر سر سفره خانواده ها می رود‌

فکور با اشاره به این که هنوز ابتدای راه حذف دلالان و مفسدان هستیم گفت: گاه برخی خانواده ها نمی‌توانستند در ماه یک بار مرغ خرید کنند، اما امروز با واریز همان یارانه به حسابشان گوشت و مرغ بر سر سفره خانواده ها می رود‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، موسی فکور فرماندار فومن در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه شهرستان با اشاره به تغییر تحول قیمت ها و حذف ارز ترجیحی در کشور گفت: دولت تحویل داده شده به آیت الله رئیسی شرایط بسیار بدی داشت و علاوه بر خالی بودن خزانه، دارای بدهی بالای ۵۵۰ هزار میلیارد به صورت اوراق بوده است.

وی افزود: همه عالمان اقتصاد بر این موضوع واقف بودند که ارز ترجیحی یا همان ۴۲۰۰ تومانی درست نبوده است.

فرماندار شهرستان فومن اظهار کرد: پیاده سازی استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور طبق همان قانون درست انجام نشده بود و ارزی که باید برای واردات کالای ضروری مصرف می شد گاه به قاچاق کالا کمک می کرد و با آن چوب بستنی وارد می‌کردند.

موسی فکور گفت: در آن زمان دو برابر نیاز مردم ایران روغن با ارز ترجیحی وارد شده و به کشورهای همسایه صادر می شد و پول آن در جیب افرادی خاص می‌رفت، اما اکنون با حذف این ارز دیگر قرار نیست عده ای خاص حق مردم را چپاول کنند.

وی افزود: هیچ دولتی نمی‌پذیرفت که این گونه یارانه کالا را حذف کند و محبوبیتش کم شود، اما دولت آیت الله رئیسی چون به دنبال عدالت و تحقق وعده های گفته شده است، آبروی خود را برای جلوگیری از این فساد گذاشت و مطمئن باشید دلالانی که منافعشان در خطر افتاده ساکت نمی نشینند.

فکور با اشاره به این که هنوز ابتدای راه حذف دلالان و مفسدان هستیم گفت: گاه برخی خانواده ها نمی‌توانستند در ماه یک بار مرغ خرید کنند، اما امروز با واریز همان یارانه به حسابشان گوشت و مرغ بر سر سفره خانواده ها می رود‌.

فکور افزود: این کار شاید ابتدا سختی بسیار داشته باشد، اما آینده بسیار روشنی خواهید داشت.

وی با اشاره به موضوع نان و آراد در کشور گفت: موضوع حذف آرد یارانه ای برای نانوایان در زنجان به صورت آزمایشی در حال انجام است؛ از این پس نانوایان آرد را با قیمت آزاد خریداری می کنند و یارانه آن پس از فروش نان به حساب آن ها واریز می‌شود و این طور دیگر نانوایانی که تخلف کرده و آرد را آزاد می‌ فروختند، نمی‌توانند چنین کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: شب قبل گزارش هایی در رابطه با بسته بودن چندین نانوایی در سطح شهر به فرمانداری رسید و صبح امروز با بازرسی از سطح شهر متوجه شدیم از ۴۶ نانوایی ۱۹ نانوایی تعطیل است که دستور برخورد با آن متخلفین به سرعت داده شد.

فکور گفت: محاسن این کار بسیار زیاد است، اما دلالان و مفسدانی که دست آن ها از سهم مردم کوتاه شده نمی‌گذارند این برنامه و جراحی اقتصادی، به راحتی به جلو برود و مطمئن باشید با پخش شایعه و دروغ، کام مردم را تلخ می‌کنند.

فکور در ادامه گفت: امیدواریم با همراهی مردم این طرح به ثمر برسد و مردم تاثیر مستقیم آن را بر زندگی خود مشاهده کنند.

Share