آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نشان دهنده شجاعت دولت سیزدهم است

نماینده ولی فقیه در گیلان بر نظارت جدی متولیان امر بر بازار تاکید کرد و گفت: دولت در اصلاح نظام یارانه ها به بخش های آسیب پذیر جامعه توجه جدی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: ۲۳ اردیبهشت ماه مصادف با ملغی شدن قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۵۸ است.

وی، قانون کاپیتولاسیون که در رژیم گذشته به تصویب رسیده بود، را بردگی ملت ایران عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با ملغی کردن این قانون آمریکا را به خاک ذلت نشاند.

آیت الله بهجت دریایی از معرفت بود

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۲۷ اردیبهشت ماه مصادف با رحلت آیت الله عظما بهجت است، تصریح کرد: آیت الله عظما بهجت دریایی از معرفت و سرشار از نور و عرفان بود که از مرجعیت علمی ایشان باید بهره بیشتری شود.

آیت الله فلاحتی به آغاز اقدام دولت سیزدهم در اصلاح نظام پرداخت یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت های گذشته در اصلاح پرداخت یارانه ها دیر اقدام کردند و تاثیری که باید داشته باشد، را نداشته است.

وی با اشاره به اینکه خطرپذیری در معادلات اقتصادی ممکن است در فرآیندی بار منفی به بار آورد، بیان کرد: بخشی از آسیب های فرهنگی جامعه ناشی از برخی مدیران و مسئولان است زیرا می ترسند مردم دیگر به آنها رای ندهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جسارت دولت سیزدهم در اصلاح نظام پرداخت یارانه را نشان دهنده شجاعت این دولت دانست و خاطرنشان کرد: رفع موانع شکوفایی جامعه و اجرای اقتصاد مقاومتی دو ماموریت دولت سیزده است.

یارانه غیرهوشمند مانع اجرای برنامه های دولت است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر در دو عرصه مذکور تلاش کنند نام سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” اثرگذار می شود، اظهار کرد: ارز ترجیحی یا یارانه غیرهوشمند یکی از موانع اجرای برنامه های دولت است.

وی ادامه داد: دولت های گذشته برای واردات کالای اساسی و نیاز جامعه به برخی افراد ارز ترجیحی پرداخت کردند اما کالای وارد شده با نرخ آزاد در بازار به فروش می رسید و در امر نظارت گوش های شنوا نبود.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه دستگاه قضا نسبت به کسانی که شریان اقتصادی جامعه را ملتهب می کنند باید برخورد قاطع داشته باشد، یادآور شد: اعدام برای مفسدان اقتصادی در دنیا تایید شده ضمن اینکه در شرع نیز برای کسانی که در بازار افساد می کند، تایید شده است.

آیت الله فلاحتی به پیشرفت های خوب کشور و تاب آوری جامعه در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: بخش هایی از کشور دچار بیماری است و نیاز به اصلاح دارد.

نظام بانکی کشور نیاز به اصلاح دارد

وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: نظام مالیاتی نیاز به اصلاح دارد، ساختار نظام بودجه کشور نیازمند اصلاح است، فضای کسب کار جامعه باید اصلاح شود ضمن اینکه نظام توزیع باید عادلانه باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نیازمند توسعه مبادلات بازرگانی با همسایگان خود هستیم، بیان کرد: دانش بنیان کردن اقتصاد و اقتصاد بدون نفت از جمله اموری است که نیاز به اصلاح دارد.

گیلان آخرین رتبه بیمارستانی کشور را دارد

آیت الله فلاحتی به وضعیت درمانی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان آخرین رتبه بیمارستانی در کشور را دارد و در گذشته دولتمردان نسبت به این استان جفا کردند.

وی با بیان اینکه نقدینگی لجام گسیخته فاجعه آفرین است، خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند نقدینگی ها در مسیر تولید هدایت شود.

پسماند فاجعه ملی برای گیلان است

امام جمعه رشت به پیگیری دادستان رشت درباره پسماند سراوان اشاره کرد و یادآور شد: پسماند فاجعه ملی برای گیلان است و اگر در گذشته متولیان به این امر می پرداختند اکنون این مشکل برطرف شده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دولت در اصلاح ساختار نظام یارانه با معاندان خارجی و داخلی مواجه است، اظهار کرد: منافقان و سلطنت طلب ها، رسانه های دولتمردان ناکارآمد گذشته و افراد خودی نا آشنا با شرایط موجود از معاندان داخلی محسوب می شوند.

وی، نظارت جدی و میدانی را اقدام نخست دولت برای اصلاح ساختار یارانه ها دانست و افزود: متولیان امر باید نظارت بر بازار را جدی بگیرند ضمن اینکه دولت به بخش های آسیب پذیر جامعه توجه جدی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون حقوق فرزندان بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: تربیت تدریجی از جمله اموری است که پدر و مادر در تربیت فرزندان باید مد نظر قرار دهند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نظام تکوین براساس تدریج استوار است، تصریح کرد: تدریج در تربیت بسیار مهم و اثرگذار است بنابراین تربیت فرزندان باید مراحل تدریجی خود را سپری کند.

Share