در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

تنها ۲۸ اتوبوس در رشت فعال است | اعتراض به حفاری‌های صورت گرفته در شهر

رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه در مورد حمل و نقل شهر رشت گفت: در حال حاضر تنها ۲۸ اتوبوس در شهر رشت فعال است و این مسئله جای تاسف دارد البته ناوگان حمل و نقل شامل تاکسی‌ها نیز می‌شود که شاهد فرسودگی در این ناوگان‌ها نیز هستیم و این وضعیت در شأن مردم رشت نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

تنها ۲۸ اتوبوس در شهر رشت فعال است | اعطای ۴۰ دستگاه اتوبوس از سوی سازمان شهرداری‌ها با پرداخت ۲۰ درصد

محمدحسین واثق کارگرنیا، رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه در مورد حمل و نقل شهر رشت گفت: در حال حاضر تنها ۲۸ اتوبوس در شهر رشت فعال است و این مسئله جای تاسف دارد البته ناوگان حمل و نقل شامل تاکسی‌ها نیز می‌شود که شاهد فرسودگی در این ناوگان‌ها نیز هستیم و این وضعیت در شأن مردم رشت نیست.

کارگرنیا با اشاره به این مطلب که ۴۰ دستگاه اتوبوس از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار است به رشت اعطا شود، گفت: این تعداد اتوبوس با پرداخت ۲۰ درصد برای شهر رشت در نظر گرفته شده است که امیدواریم جدیت برای دریافت این تعداد اتوبوس از سوی شهردار و سازمان حمل و نقل شهرداری رشت صورت گیرد.

به گزارش دیارمیرزا، وی همچنین در ادامه با بیان اینکه پیگیری در مورد تراموا نیز در حال انجام است، اظهار کرد: متاسفانه با مراجعات به شورا در مورد پرداخت حقوق به کارکنان شهرداری، شاهد کاهش ۶۰۰ هزار تومانی حقوق این کارکنان بودیم.

افراد شورا از دل مردم انتخاب شدند

کارگرنیا افزود: هنوز رانندگان شهرداری رشت که تعداد آنها ۱۲۰ نفر است، عیدی خود را دریافت نکردند!

رییس شورای شهر رشت در ادامه به روز بزرگداشت معلم اشاره کرده و گفت: این روز را به همه معلمان تبربک می‌گویم و ان‌شاءلله با تعالیم اسلامی فرزندان با ارزش اسلامی تربیت و رشد دهند.

کارکرنیا همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: شورا یک پارلمان مدنی است و افراد شورا از دل مردم انتخاب شدند که پیگیر خواسته‌های مردم در حوزه شهری خواهند بود.

عذرخواهی تاج شهرستانی از مردم منطقه سراوان

علیرضا تاج شهرستانی، عضو شورای شهر رشت در صحن علنی در مورد سراوان گفت: مردم سراوان با مشکلات زیادی زندگی می‌کنند و امیدوارم با تلاش‌های استاندار، فرماندار و باقی مسئولین شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی ادامه داد: از همه مردم این منطقه برای تحمل چنین مشکلاتی عذرخواهی می‌کنم.

این عضو شورا به پل‌های عابرپیاده اشاره کرد و گفت: به پل‌های عابر پیاده رسیدگی کنید؛ چطور می‌شود که آسانسور پل قفل باشد؟

اعتراض به حفاری‌های صورت گرفته در شهر رشت | مسکن و شهرسازی برای شهرسازی رشت چه طرح و برنامه‌ای دارد؟

تاج شهرستانی در خصوص حفاری‌هایی که در شهر می‌شود، اظهار داشت: این حفاری‌ها اگر از جانب شهرداری است، رسیدگی شود و اگر سازمان‌های دیگر است رسیدگی‌های لازم را انجام دهند تا در آینده نزدیک مشکل آفرین نگردد و کار به شکایت نکشد.

وی در ادامه به بافت قدیمی محلات گفت: مسکن و شهرسازی برای شهرسازی رشت چه طرح و برنامه‌ای دارید؟ باید پاسخ دهید و مثل سازمان‌های دیگر مانند سازمان صمت و تعزیرات که در برابر مشکلات مردم از جمله افزایش و کاهش قیمت و نبود کالا سکوت می‌کنند، نباشید.

شرکت جمع آوری کننده‌ی زباله خشک کمترین خدماتی به مردم نمی‌دهد

به گزارش دیارمیرزا، رئیس شورای شهر رشت به بررسی یکی از دستورات شهردار رشت پیرامون مباحث شهری اشاره کرد و گفت: قرار بود در قالب یک بسته با شرکت طرف قرارداد مباحث پیرامون ایجاد کانکس و جمع آوری زباله خشک و… اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنان این شرکت در قبال دریافت زباله خشک قرار بود به مردم پول پرداخت کند اما عملا این شرکت نه تنها پولی پرداخت نمی‌کند حتی کمترین خدمات را نیز نمی‌دهد.

کارگرنیا با بیان اینکه هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک از دیگر موضوعات است، بیان کرد: از سال‌های گذشته طیق قراردادی که منعقد شده است، قرار بود بحث هوشمندسازی شهرداری رشت بالاخص در حوزه ساخت و ساز انجام شود اما این مسئله اجرایی نشد.

شاهد عدم اجرای طرح ممیزی املاک هستیم

وی در مورد موضوع طرح ممیزی املاک نیز گفت: همچنان شاهد عدم اجرای این طرح هستیم و به شهردار رشت تذکر می‌دهم و باید از بابت این گونه قرار دادهای شهرداری رشت که از موعد آن هم گذشته باید پاسخگو باشد.

به گزارش دیارمیرزا، رئیس شورای شهر رشت به بی‌توجهی شهرداری رشت به وضعیت پارک شهربازی اشاره کرد و گعت: قرار بود سرمایه‌گذاری یکسری ادوات در این مکان بیاورد اما با توجه به اینکه حتی از مدت قرارداد هم گذشته است تاکنون هیچ اقدام موثری انجام نشده است و همچنان از همان ادوات سابق در شهربازی استفاده می‌شود!

ظرفیت کودآلی مجددا کاهش پیدا کرده است

کارگرنیا با تاکید به برخی از پروژه‌های اولویت‌دار در رشت تصریح کرد: پروژه سرگل به سعدی و افزایش ظرفیت کودآلی از جمله پروژه‌هایی است که در اولویت شورا برای ۱۴۰۱ قرار دارد اما هیچ اقدامی در این باره مشاهده نمی‌شود.

وی با انتقاد از اینکه ظرفیت کودآلی مجددا کاهش پیدا کرده است، گفت: قرار بود با افزایش این ظرفیت یه یکهزار تن مشکلات زباله کاهش پیدا کند اما همچنان شاهد عدم کار این پروژه هستیم.

به گزارش دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت در مورد توافقاتی که شهرداری با دکتر جمالی‌نژاد داشت نیز اظهار داشت: شورای شهر رشت از این دیدار و مباحث آن بی‌اطلاع است؛ متاسفانه فاصله شورا و شهردار زیاد است و شورا در مورد تصمیمات شهرداری اطلاعی ندارد که باید از این به بعد هر ماه شهردار رشت گزارش لازم را ارسال کند.

Share