معاون فرماندار آستارا خبر داد؛

پیش بینی تامین بیش از ۳۰۰ تن کالای اساسی در ماه رمضان| برخورد با ۱۶۶ صنف متخلف در ماه گذشته

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا در این جلسه از آغاز نظارت بر بازار ماه رمضان، با هدف کنترل قیمت‌ها و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا در این جلسه از آغاز نظارت بر بازار ماه رمضان، با هدف کنترل قیمت‌ها و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا، جمشید مهدوی گفت: در قالب این طرح با همکاری ۱۰ بازرس، هر صبح و عصر تا پایان ماه رمضان بر بازار نظارت و عملکرد واحدهای خوار و بار، قنادی، میوه و سبزی، مرغ فروشی، قصابی به صورت ویژه پایش می شود.

وی افزود: با مشارکت فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و تعزیرات حکومتی گشت های مشترک دایر شده و با گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم فروشی و صادر نکردن صورتحساب برخورد می شود و شهروندان، تخلف های اقتصادی را با شماره تلفن ۱۲۴ به اداره صنعت، معدن و تجارت یا با شماره تلفن ۰۱۳۴۴۸۱۹۷۶۷ به واحد بازرسی اتاق اصناف گزارش کنند.

وی اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان توزیع کالاهای اساسی در آستارا به قیمت مصوب آغاز خواهد شد و همکاری نیروی انتظامی با بازرسان صمت و اتاق اصناف برای مقابله با واحدهای متخلف و ناقض پروتکل های بهداشتی ضروری است.

معاون فرماندار آستارا با اشاره به پیش بینی های لازم برای تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان برای این شهرستان گفت: طبق بررسی های به عمل آمده از جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی، ۳۰ تن مرغ منجمد، ۱۳۰ تن برنج، ۱۰۰ تن شکر، ۲۰ تن تخم مرغ، ۱۰ تن گوشت منجمد و روزانه ۱۵ تن مرغ نیاز این شهرستان برای ماه رمضان پیش بینی شده و باید با تامین آن مشکلی را از این بابت در این ماه مبارک برای آستارا نداشته باشیم.

مهدوی اضافه کرد: برای تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی نداریم و نظارت بر قیمت غلات، مواد پروتئینی، شوینده ها، روغن، حبوبات، لوازم خانگی برقی و قطعات خودرو ادامه دارد.

وی با انتقاد از افزایش خودسرانه نرخ کرایه های وسائط نقلیه عمومی و فرآورده های دامی و طیور توسط برخی افراد و اصناف متخلف تصریح کرد: نهاد های متولی امر با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت کالاها توسط افراد متخلف برخورد کنند و در زمینه اجرای عدالت اقتصادی با هیچ کسی تعارف نداریم.

مهدی مقدم نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره در اسفند ماه سال گذشته بیان کرد: در طول ایام پایانی سال گذشته با تلاش بازرسان و طی گشت های مشترک بازرسی و نظارت بر اصناف طرح شب عید، ۸۸۱ مورد بازرسی از اصناف شهرستان انجام شد که طی این بازرسی ها، تعداد ۱۶۳ تخلف صنفی شامل کم فروشی، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و سایر تخلف های اصناف و ۳ مورد کشف کالای قاچاق و عرضه خارج از شبکه مجموعاً ۱۶۶ مورد با ارزش ۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان، طی اسفند سال گذشته کشف و به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

Share