دوشنبه هفته آینده صورت می‌گیرد؛

گزارش مدیرعامل دخانیات برای مجلسی ها

مدیرعامل دخانیات دوشنبه هفته آینده برای ارائه گزارش عملکرد و توضیحات پیرامون بسته حمایتی از کشاورزان توتونکار و تنباکوکار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران دعوت کرده تا بعدازظهر روز دوشنبه در جلسه این کمیسیون حاضر شود و پیرامون مشکلات این شرکت و موضوعات کارگری توضیحاتی ارائه کند.

گفتنی است شرکت دخانیات با مشکلات عدیده‌ای که میراث گذشته است، روبرو می‌باشد.

بدهی و زیان انباشته این شرکت، کاهش هدفمند تولید داخلی برای در اختیار قرار دادن بازار داخلی به شرکت‌های چند ملیتی، عدم حمایت از کشاورزان توتونکار و تنباکو کار بمنظور واردات بی‌رویه توتون توسط دلالان، پرونده‌های حقوقی انباشته شده، وجود نیروهای شرکتی توسط پیمانکاران واسطه‌گر و… از جمله مشکلات این شرکت بوده که مدیرعامل دخانیات برنامه‌هایی برای رفع این مشکلات اساسی دارد.

رونمایی از بسته حمایتی کشاورزان توتونکار و تنباکو کار و چهار برابر شدن مساعده کشت کشاورزان و همچنین افزایش وام خرید ماشین آلات کشاورزی، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و جامعه ایثارگری، افزایش رفاه و حقوق کارگران و افزایش تولید این شرکت از جمله برنامه‌های کوتاه مدت مدیرعامل شرکت دخانیات بوده که در کمتر از سه ماه عملیاتی شده است و دخانیات را در امر مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی و زد و بندهای داخلی و خارجی پیشگام کرده است، که البته از نظر مدیرعامل این شرکت چاره اساسی اصلاح قوانین بالادستی است که عده‌ای از خلاء‌های قانونی و روزنه‌های موجود به تولید و اشتغال کشور آسیب زده اند.

مدیر عامل جدید دخانیات که در این مسائل نیز برنامه‌هایی دارد، برای رفع مشکلات اساسی موجود و ارائه گزارش و کمک گرفتن از نمایندگان مجلس، روز دوشنبه به کمیسیون اجتماعی خواهد رفت.

Share