انصاری در تشریح نشست کمیسیون اجتماعی خبر داد:

طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ایستگاه پایانی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب ۳ ماده طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در نشست امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: بررسی نهایی این طرح به نشست بعدی کمیسیون موکول شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجید انصاری در گفتگو با خانه ملت در تشریح دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ادامه بررسی طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مطالبه گرایانه رئیس جمهور در جلسه علنی تقدیم لایحه بودجه به مجلس درباره نظام عادلانه پرداخت، افزود: در نشست امروز مواد ۵ تا ۷ این طرح مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس در تبصره نخست ماده ۵ این طرح آمده است، چنانچه کارکنان غیر رسمی پیش از این در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده باشند، به ازای هر سال سابقه ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه شود.

وی اضافه کرد: در تبصره ۲ ماده ۵ نیز آمده است نیروهای قراردادی و کارگری که دارای شناسه شغلی نیستند با همین وضع موجود حفظ شوند و در صورت شرکت در آزمون به ازای هر سال ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه شود.

انصاری تأکید کرد: در تبصره ۳ ذیل ماده ۵ نیز قید شده که اشخاص موضوع ماده ۵ این طرح موظف هستند، حسب تعیین سازمان امور استخدامی کشور و برای دستگاه‌های غیرتابعه اداری و استخدامی با نظر بالاترین مقام دستگاه از طریق نشر آگهی آزمون، در آن شرکت کنند تا مراحل استخدامی آن‌ها طی شود.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در تبصره ۴ ماده ۵ این طرح نیز آمده است افراد بالاتر از ۲ سال از کارسنجی مستثنی می‌شوند.

وی ادامه داد: در ماده ۶ این قانون نیز آمده است از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به کارگیری نیرو تحت هر عنوان و هر محلی، ممنوع است و هرگونه پرداختی تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود.

انصاری گفت: در ماده ۷ نیز تأکید شد که سازمان امور استخدامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نحوه اجرای این قانون را به کمیسیون اجتماعی مجلس، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و سازمان بازرسی کل کشور ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در جلسه روز سه شنبه مابقی مواد این طرح را بررسی می‌کنیم و طرح را راهی صحن علنی مجلس خواهیم کرد.

Share