چگونه کابینت خوب سفارش دهیم؟ – راهنمای خرید کابینت

قبل از مراجعه کابینت ساز شما می توانید نمای کلی و حتی جزئی از کابینت ها، محل قرار گیری کابینت ها و … را ترسیم کنید. این کار به شما کمک بزرگی می کند که کابینت طبق معیار خودتان ساخته شود و دقیقا آن چیزی که مد نظرتان است را در خانه خود داشته باشید.

کابینت؛ کت وشلوار خانه شما

کابینت برای آشپزخانه مانند چراغ برای خودرو است، که علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، بسیار کاربردی و حیاتی است. شما نمی توانید آشپزخانه ای را بدون کابینت تصور کنید؛ وسایل آشپزخانه به قدری ریز و درشت و زیاد هستند که نیاز است در کابینت نگهداری شوند. کابینت ها شاید ظاهر یکسانی داشته باشند اما از متریال های مختلفی ساخته می شوند. البته غالب آن چوب ام دی اف است که هسته اصلی صفحات کابینت را تشکیل می دهد.

پیدا کردن کابینت ساز خوب

بدیهی است که کابینت را خودتان نمی توانید بسازید؛ و ساخت آن را باید به دست متخصص بسپارید، اما خب هر کابینت سازی، کابینت ساز خوبی نیست و ممکن است با سپردن ساخت کابینت به کابینت ساز کارنابلد از نتیجه کار راضی نباشید

کابینت ساز خوب گلی است از گل های بهشت!

اما ویژگی های یک کابینت ساز خوب چیست؟ یک کابینت ساز خوب و حرفه ای قبل از هر چیزی خوش قول است. به طور مثال تاریخ نصب یا ساخت را به تعویق نمی اندازد و پای حرفی که زده می ماند. البته معمولا قراردادی نیز بین سفارش دهنده و کابینت ساز منعقد می شود که در آن متراژ کابینت، هزینه، روند و شیوه پرداخت هزینه و تاریخ تحویل و نصب ذکر می گردد. اما با این حال ممکن است کابینت ساز بر خلاف تاریخ ذکر شده کابینت را تحویل دهد که این اصلا ظاهر خوشی ندارد. علاوه بر این ها سفارش دهنده معمولا در مورد رنگ کابینت و متریال به کار رفته در ساخت با کابینت ساز توافقاتی را انجام میدهد که در اینجا هم می بایست طبق خواسته مشتری باشد و کابینت ساز زیر قولش نزند. در بسیاری از موارد مشتری درخواست ست کردن کمد دیواری مدرن با کابینت آشپزخانه را داشته و می خواسته کمد دیواری دقیقا هم رنگ کابینت آشپزخانه باشد اما بعد از اجرا متوجه اختلاف رنگ بین کمد دیواری و کابینت شده که دیگر کاری هم از دستش بر نمی آمده…

حد بودجه را تعیین کنید

بودجه حرف اول را در نوع کابینت و زیبایی و کیفیت آن می زند. بدیهی است که کابینت های گران تر مانند کابینت های کلاسیک و تمام چوب از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و که کیفیت آن ها نیز به مراتب بسیار بالا تر از سایر کابینت هاست. البته تنها نوع کابینت تعیین کننده قیمت نیست، مواردی همچون دستگیره ها، جک ها و … نیز در تعیین قیمت کابینت موثر هستند. همچنین شما می توانید از کابینت ساز درخواست کنید تا جای ممکن کابینت های کمتری را برای آشپزخانه بسازد تا هزینه کاهش پیدا کند. کابینت ام دف اف ارزان ترین نوع کابینت می باشد که در صورتی که بودجه خیلی کمی دارید می توانید به آن فکر کنید. کابینت های هایگلاس و ممبران نیز از جمله کابینت های رایجی هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و در رده کابینت های متوسط قرار گرفته اند.

خودتان طراح شوید!

قبل از مراجعه کابینت ساز شما می توانید نمای کلی و حتی جزئی از کابینت ها، محل قرار گیری کابینت ها و … را ترسیم کنید. این کار به شما کمک بزرگی می کند که کابینت طبق معیار خودتان ساخته شود و دقیقا آن چیزی که مد نظرتان است را در خانه خود داشته باشید. البته در صورتی که نمی توانید این کار را کنید جای نگرانی نیست. زیرا کابینت ساز ها می توانند راهنمایی های مفیدی با توجه به تجربیاتی که دارند به شما ارائه دهند و کابینت مورد نظر شما را طراحی و اجرا کنند.

انواع کابینت را بشناسید و بعد تصمیم بگیرید

همان طور که گفتیم کابینت ها انواه مختلفی دارند و این بستگی به نیاز و سلیقه و بودجه شما دارد که بخواهید چه نوع کابینتی را سفارش دهید. هسته اصلی کابینت ها را معمولا چوب ام دی اف تشکیل میدهد  و تنها در نوع روکش متفاوت هستند. البته کابینت های تمام چوب نیز وجود دارند که از چوب خالص ساخته شده اند مکه قیمت های بسیار بالایی دارند. اما رایج ترین نوه کابینت ها همان طور که در بالا گفته شد کابینت هایگلاس، کابینت ام دی اف و کابینت ممبران می باشد. کابینت هایگلاس سطحی براق دارد و به راحتی تمیز می شود. اما سطحی خش پذیر دارند و باید در حین تمیز کردن مراقب آن بود.

کابینت های ام دی اف از دسته کابینت هایی می باشد که امروزه تقریباً در تمامی خانه ها وجود دارد و در طرح ها و سبک های مختلف طراحی و ساخته می‌شود. .

ممبران ظاهر بسیار زیباتری نسبت به کابینت های هایگلاس دارند و ظاهری کلاسیک دارند. در واقع شما می توانید با هزینه کمتر کابینتی با ظاهر کلاسیک داشته باشید. همچنین درزبندی این کابینت نیز بسیار بهتر از کابینت هایگلاس می باشد و مقاومت بالاتری در برابر آب دارد. همان طور که می دانید آب قاتل ام دی اف است و لازم است کابینت را در مقابل آب محافظت نمود.

معرفی کابینت ساز خوب

همان طور که گفتیم پیدا کردن کابینت ساز خوب یکی از مهم ترین الزامات برای سفارش کابینت می باشد. در صورتی که در مناطق تهران و مرج هستید می توانید روی ویترین چوب حساب کنید. این مجموعه با دارا بودن کادری مجرب و حرفه ای در خدمت است انواع کابینت و کمد دیواری را برای شما در اسرع وقت طراحی و اجرا کند.

تماس با ویترین چوب

۰۹۳۵۴۹۰۶۷۴۰

۰۹۳۵۸۳۹۲۷۵۴

۰۲۱۶۵۱۰۷۵۱۱

Share