سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی برای امتحان آیین نامه رانندگی همراه با کتاب آیین نامه!

سوالات آیین نامه رانندگی آیا در قبولی ما تاثیری دارد؟ سوالی که بسیاری از هنرجویان در این زمینه می‌پرسند و ما می‌خواهیم در این مقاله برای شما به خوبی توضیح دهیم که سوالات ایین نامه رانندگی دقیقا چه تاثیری بر قبولی و حتی رانندگی ما خواهد داشت.

سوالات آیین نامه رانندگی آیا در قبولی ما تاثیری دارد ؟ سوالی که بسیاری از هنرجویان در این زمینه می پرسند و ما می خواهیم در این مقاله برای شما به خوبی توضیح دهیم که سوالات ایین نامه رانندگی دقیقا چه تاثیری بر قبولی و حتی رانندگی ما خواهد داشت .

پس با ما در این مقاله مهم همراه باشید .

هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی چقدر است ؟

قبل از هرچیزی می خواهیم به سراغ هزینه ها و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران برویم . در ابتدا بهتر است که حتما ۱۸ سال داشته باشید و یا بالاتر و این یعنی در صورتی که سن شما پایین تر از ۱۸ باشد نمی توانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید . در این مورد جنسیت تفاوتی ندارد .

در صورتی که سربازی نرفته اید و می خواهید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید هم می توانید باز هم به راحتی برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید .

در صورتی که مشکلاتی مانند بینایی و یا شنوایی و یا کوتاهی شدید قد هم دارید باز هم می توانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید و به هیچ عنوان در این زمینه مشکلی ندارید البته باید پزشک مورد اعتماد آموزشگاه رانندگی مد نظرتان در این باره نظر دهد اما در هر صورت مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

بیایید برویم به سراغ هزینه گواهینامه رانندگی در ایران – هزینه ها به این صورت است که در صورتی که شما تمامی موارد گفته شده را پاس کرده باشید باید به سراغ هزینه کل بروید که در سال ۱۴۰۰ حدودا ۱.۶۵۰.۰۰۰ تومان می باشد و برای گرفتن گواهینامه و تمامی جزئیاتش این موارد را پاس کنید .

مواردی مانند امتحان آیین نامه رانندگی  و آزمون عملی رانندگی …

در ادامه به صورت مفصل توضیح خواهیم داد .

آیا با خواندن کتاب آیین نامه رانندگی می توانیم قوانین رانندگی را به خوبی بیاموزیم ؟

سوال بسیار خوبی است . درست است که شما با خواندن کتاب آیین نامه رانندگی پایه سوم می توانید به خوبی رانندگی را بیاموزید اما منظور ما قوانین تئوریست . اینکه شما بتوانید شرایط را درک و تجربه خود را بالا ببرید کاری است بسیار بزرگ و این با خواندن کتاب آیین نامه میسر نخواهد شد .

برای مثال در کتاب رانندگی در بخش راه ها و جاده ها نوشته شده است که شما باید در مواقعی که راه ها وجاده ها برفی هستند فاصله تان را رعایت کنید در غیر این صورت ترمز شما بسیار بد عمل خواهد کرد . این را شما اگر در شرایطش بسنجید می تواند بسیار در بالا بردن تجربه رانندگی به شما کمک کند .

شما در کتاب آیین نامه بیشتر درباره قوانین و تابلو های رانندگی می خوانید در صورتی که تجربه عملی بسیار مهم تر است .

اما در نهایت بله شما می توانید قوانین رانندگی را به خوبی بیاموزید و تابلو ها و قوانین جریمه رانندگی را هم به خوبی یاد بگیرید .

شرایط امتحان آیین نامه رانندگی چیست ؟

سوال بسیار پر تکرار کاربرای سایت گواهیران این است که شرایط امتحان آیین نامه رانندگی چگونه است و اصلا چرا انقدر استرس زاست ؟

امتحان آیین نامه رانندگی درست مانند کنکور است . سوالات شما با سوالات نفر کناری حتی پشت سریتان هم فرق می کند در این حالت است که شما باید با تکیه بر دانش خود بتوانید سوالات را به درستی پاسخ دهید  .

در این امتحان شما ۳۰ سوال را باید در ۲۰ دقیقه پاسخ دهید در این حالت اگر شما بتوانید ۳ سوال را به درستی پاسخ دهید می توانید در این آزمون قبول شوید . در صورتی که شما ۴ سوال را به اشتباه پاسخ دهید در این آزمون مردود خواهید شد .

به شما پیشنهاد می کنم حتما و حتما تمامی حواستان را در این آزمون جمع کنید .

آیا با قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی گواهینامه رانندگی برای ما صادر می شود؟

خیر . بعد از قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی شما باید خودتان را برای آموزش عملی آماده کنید. در این آموزش که یک مربی از طرف آموزشگاه رانندگی انتخاب شده است با ماشین خود به شما قوانین رانندگی را به صورت عملی آموزش می دهد.

در این حالت شما باید حدودا ۱۰ جلسه را برای گذراندن آموزش عملی نزد مربی آموزشگاه بگذرانید . بعد از این که ۱۰ جلسه شما در این زمینه تمام شد باید آماده باشید برای امتحان بسیار سخت و نفسگیر رانندگی.

در این شرایط دیگر مربی در کنار شما نیست بلکه افسر راهنمایی و رانندگی در کنار شما می نشیند و به شما استرس بسیار زیادی وارد می کند تا ببیند شما در این شرایط آیا باز هم می توانید رانندگی کنید و یا بر تمامی موارد و تنش ها غلبه می کنید.

افسر به شما می گوید حرکت کن و همه چیز از اینجا شروع می شود پس بسیار بسیار بسیار باید به صورت عملی تمرین داشته باشید.

سوالات آیین نامه رانندگی تاثیری در قبولی ما در امتحان آیین نامه رانندگی دارد؟

بله. اگر می خواهید در امتحان آیین نامه رانندگی به خوبی قبول شوید سوالات آیین نامه رانندگی می تواند برای شما بسیار مناسب و اثر بخش باشد.

در این حالت شما باید کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی چندین بار بخوانید و سپس باید نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را چندین بار مرور و تمرین کنید. در این حالت می توانید برای امتحان آیین نام رانندگی به خوبی آماده شوید.

برای اینکه بتوانید در این امتحان قبول شوید می توانید به وبسایت رانندگی گواهیران دات آی آر وارد شوید و سوالات را به صورت رایگان دانلود بفرمایید و به خوبی تمرین داشته باشید.

سوالات ایین نامه در تمامی کشورهای جهان مورد استفاده است ؟

سوالات آیین نامه رانندگی در تمامی کشور های جهان یکی نیست اما قوانین تا حدودی شبیه به هم هست . اما در کل قوانین رانندگی به صورت بسیار جزیی می تواند در تفاوت داشته باشد.

اما در کل تابلو ها و قوانین فردی اکثرا مشابه به هم هستند .

Share