آخرین مقاومت کرونای گیلان؛

چهار درصد ١٢ سال به بالا واکسن نزده‌اند | کرونا از پنجم نوروز تاکنون روند افزایشی را طی می‌کند

بر اساس آمار مرکز بهداشت گیلان هنوز چهار درصد از جمعیت ١٢ سال به بالای استان معادل بیش از ۹۱ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان روز دوشنبه در این باره  گفت: با توجه به اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، اما تاکنون ۹۱ هزار ر ۱۴۱ نفر از گروه سنی بالای ۱۲ سال برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند.

دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: ۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۵۹ نفر معادل ۹۶ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال استان گیلان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین ۹درصد از این گروه سنی معادل ۱۹۶ هزار و ۸۲۰ نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند که یعنی ۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۸۰ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: تزریق دز سوم واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان نیز به یک میلیون و ۲۹ هزار و ۴۴۱ نفر رسیده است.

۱۴ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال واکسن کرونا زده‌اند

وی در ادامه با اشاره به تزریق واکسن کرونا به گروه سنی پنج تا ۱۲سال گفت: بر اساس آمار تا هجدهم فروردین ماه جاری، ۳۴ هزار و ۹۲۶ نفر معادل ۱۴.۶ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در گیلان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان افزود: نزدیک هفت درصد از گروه سنی پنج تا ۱۲ سال معادل ۱۶ هزار و ۳۲۳ نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رخ‌شاد با اشاره به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان از خانواده‌ها خواست تا به تزریق واکسن کرونا را برای پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری توجه کنند.

کرونا از پنجم نوروز تاکنون روند افزایشی را طی می‌کند، رنگ پرخطر کرونایی از جمعه گذشته در نقشه استان گیلان ظاهر شد و سه شهرستان سیاهکل، لاهیجان و ماسال نارنجی شدند ضمن آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، املش، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، تالش، لنگرود و فومن در نقشه کرونایی گیلان زرد هستند.

تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان به ۲۳۴ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته ۲۳ نفر بیشتر شده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گیلان بستری شدند ضمن اینکه از مجموع بیماران بستری ۴۷ نفر بدحال هستند که نسبت به روز گذشته ۱۶ نفر بیشتر شد.

Share