در جلسه بررسی وضعیت آزادراه رشت-قزوین مطرح شد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه ۲ الف آزادراه رشت-قزوین | حمایت فرمانداری رودبار از تکمیل آزادراه رودبار-منجیل

وفایی مهر با بیان اینکه عملیات اجرای ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین تقریباً از اواسط سال ۹۸ آغاز شده است و تا اواخر سال گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، گفت: این پروژه در قالب دو قطعه است و قطعه ۲ الف این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و پیشرفت ریالی ۱۲۰ درصد در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان و ضرورت تسریع در تکمیل آزادراه رشت – قزوین و گزارش بازدید انجام شده توسط سازمان مدیریت و استانداری گیلان از وضعیت کارگاه این پروژه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

 شراره کاوسی در این جلسه با بیان اینکه به دستور استاندار گیلان مقرر شده است در خصوص پروژه‌هایی که از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان گیلان ابلاغ اعتبار داشته‌اند دو رویکرد اجرا شود، اظهار داشت: مقرر شد در مرحله اول بازدیدی توسط تیم مشترک از سازمان مدیریت و معاونت عمرانی استانداری صورت‌گرفته و پیشرفت کار پروژه‌ها، آخرین وضعیت و موانع و مشکلات موجود احصاء شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه: همچنین مقرر شده تا برای هر پروژه هدف‌گذاری و بازه زمانی موردنیاز برای تکمیل طرح تهیه و بر اساس آن این گروه بازدیدهای دوره‌ای را از طرح‌ها انجام داده و روند انجام پروژه را گزارش دهند.

وی رویکرد دوم را بررسی مکانیزم توزیع اعتبارات سفر توسط دستگاه اجرایی و یا وزارت‌خانه بین پیمانکارانی که در پروژه فعالیت می‌کنند، عنوان کرد و افزود: با این دو هدف بازدیدهای میدانی از پروژه‌های اولویت‌دار استان گیلان صورت گرفت و بر اساس این بازدیدها یک سری موانع و مشکلات احصاء شد که حل برخی از مشکلات نیاز به هماهنگی بین مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

لزوم تسریع در  روند عملیات اجرایی در قطعه ۲ ب آزادراه رشت-قزوین

عباس ذاکر استقامتی، رئیس دبیرخانه شورای نظارت استان نیز با اشاره به بازدید مشترک کارشناسان سازمان مدیریت و استانداری گیلان از دو قطعه باقیمانده این آزادراه، اظهار داشت: در قطعه اول تقریباً پل‌ها آماده شده و روسازی مسیر باقی‌مانده اما در پایان مسیر قطعه اول جابه‌جایی تأسیسات زیربنایی و خطوط انتقال آب، برق، مخابرات باید عملیاتی شود.

وی به تکمیل پوشش جداره(لاینینگ) تونل‌های ۸۰۰ و ۱۲۰۰ متری به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین عملیات باقیمانده این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: حفاری‌های قسمت‌های پایینی که بخشی از آن نیاز به انفجار دارد، اجرای دیواره در بخش دیگری از مسیر و همچنین تکمیل ۲۰ متر باقیمانده پل انتهایی مسیر را از دیگر مواردی است که نیاز به تسریع در روند عملیات اجرایی دارد.

تلاش برای افتتاح آزادراه رشت-قزوین در نزدیک‌ترین زمان ممکن 

شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: هدف از بازدیدها و جلسات رفع موانع اجرایی این پروژه و دستیابی به اهداف استانی و تأکید ریاست محترم جمهور است.

وی پرشدن ظرفیت قراردادی یکی از پیمانکاران این پروژه و صرف زمان برای برگزاری مناقصه جدید را یکی از چالش‌های موجود دراین‌خصوص عنوان و خاطرنشان کرد: کارفرما باید برنامه زمان‌بندی را برای تکمیل این پروژه به استانداری گیلان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه کند تا بر اساس برنامه شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه ۲ الف آزادراه رشت-قزوین

وفایی مهر، مجری پروژه آزادراه رودبار-منجیل نیز در این جلسه با بیان اینکه آزادراه رشت-قزوین ۱۳۸ کیلومتر طول دارد و ۱۳۰ کیلومتر آن حدود ۸ سال است که زیر بار ترافیک قرار داد، دلیل طولانی شدن تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده را عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی و بروز موانع و مشکلات در محل اجرای پروژه طی سنوات گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین تقریباً از اواسط سال ۹۸ آغاز شده است و تا اواخر سال گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، گفت: این پروژه در قالب دو قطعه است و قطعه ۲ الف این پروژه  با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و پیشرفت ریالی ۱۲۰ درصد در حال انجام است.

  مجری پروژه آزادراه رودبار-منجیل خاطرنشان کرد: در این پروژه ۷ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۷۶۶ متر و ۴ دستگاه تونل بزرگ به طول ۳ کیلومتر داریم که دو تونل در قطعه ۲-الف قرار دارد و خوشبختانه عملیات اجرایی حفاری آن خاتمه پیدا کرده و در مرحله روسازی است.

وفایی مهر با بیان اینکه در قطعه ۲ الف باید مراحل انتخاب مجدد پیمانکار در خصوص آن صورت بگیرد که مقدمات آن آماده است، افزود: برآورد ما از زمان مورد نیاز برای تکمیل این پروژه در صورت رفع مشکلات ظرف ۴ ماه است.

وی از مسائل به وجود آمده حقوقی و انتظامی را یکی دغدغه‌های پیمانکاران اعلام و خواستار همکاری مسئولین استان برای رفع این مشکلات شد.

حمایت فرمانداری رودبار از تکمیل آزادراه رودبار-منجیل

در ادامه جلسه طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه حاضریم مشکلات مطرح شده توسط مجری پروژه که مربوط به شهرستان رودبار است را در کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان مطرح و حل‌وفصل کنیم، خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه ملی پراهمیت است و قطعاً پشتیبانی لازم را از اجرای آن خواهیم داشت.

هماهنگی بین دستگاهی برای جابه‌جایی تأسیسات زیرساختی

گفتنی است در این جلسه که مدیرانی از شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق و مخابرات استان نیز حضور داشتند، در خصوص نحوه جابه‌جایی تأسیسات زیرساختی نظیر شبکه آب، برق و فیبر نوری برای اجرای این پروژه بحث و تبادل نظر شد.

انجام هماهنگی لازم برای تأمین روشنایی بخشی از این مسیر با ایجاد ۷ انشعاب ۲۵۰ کیلوواتی برق از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

Share