با حضور به موقع پلیس صورت گرفت؛

نجات کودک ۱۵ ماهه‌ از دست پدر و مادر بی‌رحم | آنها قصد داشتند بچه را در رودخانه بیاندازند

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر گفت: کودک ۱۵ ماهه‌ای که پدر و مادرش قصد داشتند بچه خود را به داخل رودخانه بیاندازند با اقدام به موقع پلیس از مرگ نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی رودسر گفت: کودک ۱۵ ماهه‌ای که پدر و مادرش قصد داشتند بچه خود را به داخل رودخانه بیاندازند با اقدام به موقع پلیس از مرگ نجات یافت.

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه پدر و مادر کودکی بر روی پل شرقی رودسر ایستاده و قصد دارند کودک خود را به داخل آب بیاندازند بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان برای بررسی موضوع در محل اعلامی حضور یافتند.

وی به حضور ماموران انتظامی و روانشناسان پلیس به محل موردنظر و بی‌توجهی پدر و مادر کودک ۱۵ ماهه به مشاوره‌های پلیس برای منصرف کردن آن‌ها اشاره کرد و افزود: پدر ۳۷ ساله این کودک پس از حمله‌ور شدن به سمت ماموران انتظامی با اقدام غافلگیرانه پلیس دستگیر و با اقدام به موقع پلیس کودک از دست آن‌ها نجات یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با بیان اینکه با آزمایش‌های انجام شده مشخص شد پدر و مادر این کودک به علت مصرف موادمخدر حالت طبیعی نداشتند، تصریح کرد: با هماهنگی قضایی کودک ۱۵ ماهه تا تعیین تکلیف پرونده به اداره کل بهزیستی گیلان تحویل داده شد و والدین معتاد این کودک نیز به مرکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

این مقام انتظامی با تصریح بر اینکه استحکام‌بخشی بنیان خانواده، توسعه و کیفی‌سازی کارهای فرهنگی و اجتماعی در عرصه مبارزه با اعتیاد به موادمخدر اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: موادمخدر ریشه بسیاری از جرایم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و این موضوع لزوم توجه ویژه نهادهای مربوطه در راستای برخورد با این پدیده شوم را نیز دو چندان می‌سازد.

وی نقش مشاوره در کاهش مشکلات خانوادگی را بسیار مؤثر قلمداد کرد و افزود: سامانه تلفنی پلیس پاسخگو با شماره ۰۹۶۵۸۰، کارشناسان مشاوره در دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان و مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به شهروندان هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر اظهار داشت: معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر از جمله معضلات اجتماعی است که نیازمند ورود جدی همه ارگان‌های مسئول می‌باشد.

Share