صفری خبر داد؛

مکاتبه برای تبدیل بخش رحیم‌آباد به شهرستان | انتخاب پیمانکار جدید برای پروژه شلمان به املش

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه مکاتبات لازم برای تبدیل بخش رحیم‌آباد به شهرستان انجام گرفته و استمرار دارد افزود: بیش از ۹۵ درصد مباحث کارشناسی این موضوع در استانداری گیلان به انجام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه این این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود اینکه چندین سال از شروع عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح کمربندی کلاچای می‌گذرد اما این پروژه پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه جذب و در اختیار پیمانکار قرار گرفت، تصریح کرد: برای آسفالت تقاطع غیر همسطح کمربندی کلاچای و پرداخت مابقی مطالبات پیمانکار جمعا به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان هم پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبار در وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم تا پروژه در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری شود.

صفری ملک میان در ادامه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله اقدامات مجلس برای حمایت از تولید ملی ذکر کرد و ضمن تاکید بر به روزرسانی نظام مدیریتی دولت بیان داشت: در حال حاضر برای حمایت از تولید و عبور از بروکراسی‌های اداری قوانین خوبی وجود دارد و مشکلات تنها ناشی از نبود قانون نیست بلکه شاهد ایجاد موانع عدیده‌ای در حوزه اجرا هستیم.

وی در مورد سرانجام طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس هم توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: این طرح فواید و مضراتی را با خود به همراه دارد و مهم‌ترین کاربردهای مثبت آن شرکت نمایندگان در رأی‌گیری‌ها پس از کسب اطلاعات لازم و تخصصی در مورد طرح‌ها و لوایح است و مهم‌ترین وجهه منفی آن از حیث اجتماعی و حفظ امنیت لازم برای نمایندگان است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اذعان کرد: طبق سخنان اخیر ریاست مجلس، بررسی ساماندهی طرح شفافیت آراء نمایندگان به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه مکاتبات لازم برای تبدیل بخش رحیم‌آباد به شهرستان انجام گرفته و استمرار دارد افزود: بیش از ۹۵ درصد مباحث کارشناسی این موضوع در استانداری گیلان به انجام رسیده است و در جلسه هفته گذشته با وزیر کشور وضعیت بخش رحیم‌آباد و ارتقاء آن را متذکر شدیم که هر چه سریع‌تر دستورات لازم برای شهرستان شدن آن صادر شود.

صفری ملک میان حجم آسفالتی که در دو سال اخیر در دو شهرستان رودسر و املش انجام گرفته را غیرقابل مقایسه با گذشته خواند و گفت: قدرالسهم بنیاد مسکن شهرستان‌های رودسر و املش از منابع ملی از سال ۹۹ با یک ارتقاء چشمگیر به عدد ۲۵ میلیارد و نیم و امسال به ۴۸ میلیارد تومان رسید که در جهت عمران و آبادانی روستاها و آسفالت راه‌ها به ویژه در حوزه اشکورات صرف خواهد شد.

وی جاده املش به شلمان، کمربندی املش و تامین آب را از جمله مهم‌ترین نیازهای این شهرستان که مورد پیگیری قرار دارد ذکر کرد و اظهار داشت: شهرستان‌های رودسر و املش به لحاظ زیرساختی، حوزه مدیریت شهری، عمران راه‌های روستایی و تامین آب آشامیدنی مشکلات عدیده‌ای دارند و با پیگیری‌هایی که داشتیم اعتبارات قابل توجهی برای تامین آب شرب منطقه جذب کردیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از مهیا کردن الزامات لازم برای احداث مخزن سه هزار متر مکعبی جهت تامین آب شرب شهر املش و هزار مترمکعبی شهر رانکوه خبر داد و افزود: دفتر بنیاد علوی هم در این حوزه‌ها مشارکت بسیار خوبی دارد و تمام تلاش ما این است تا مشکل آب آشامیدنی املش هرچه سریع‌تر برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم اواخر سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه کمربندی املش در نظر گرفته شد و منتظریم با انتخاب شهردار املش توسط اعضای شورا عملیات اجرایی پروژه را با کمک وزارت راه و شهرسازی آغاز نماییم.

صفری ملک میان از انتخاب پیمانکار جدید برای پروژه جاده شلمان به املش خبر داد و ابراز داشت: با اعتبارات سفر ریاست جمهوری مجموعا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در دست داریم و امیدواریم موانع اجرای کار با اقدامات انجام گرفته فوق از میان برداشته شود.

وی تخصیص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای چهار بانده کردن مسیر رانکوه به املش را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه چهار بانده کردن مسیر رحیم آباد در نظر گرفته شده است و انتظار داریم با این اقدامات امنیت تردد در محورهای مواصلاتی ذکر شده تامین گردد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس حل مشکلات پیمانکار و کارفرمای پروژه سد پلرود را خواستار شد و ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰ میلیارد و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه سد مخزنی پلرود رودسر جذب کردیم که تخصیص این حجم از اعتبارات در استان گیلان به جز برای پروژه‌هایی مانند آزاد راه و راه‌آهن بی‌سابقه بوده است.

وی ارتقاء شاخص‌های بهداشت و درمان، مخابرات و آنتن‌دهی دو شهرستان رودسر و املش را اولویت دیگر خود در پیگیری‌ها اعلام نمود و خاطرنشان کرد: برای تکمیل مرکز جامع سلامت کاکرود یک میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و پیگیریم تا یک میلیارد تومان اعتبار دیگر هم به این پروژه اختصاص پیدا کند.

Share