آیت‌الله رمضانی در یادواره شهدای روستای فتیده؛

مردم در غرب، تشنه اسلام ناب امام خمینی (ره) هستند | کمیته انتصابات در استان تشکیل شود

رمضانی با بیان اینکه امروزه مردم در غرب، تشنه اسلام ناب امام خمینی (ره) هستند، تاکید کرد: این اسلام است که می‎تواند پاسخگوی معنویت و ابعاد نیازهای بشری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی» در مراسم یادواره شهدای روستای فتیده شهرستان لنگرود که در مسجد جامع این روستا برگزار شد، با اشاره به رحلت عالم ربانی آیت‌الله سیدمجتبی رودباری و حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم، اظهار داشت: این شخصیت برجسته، بیش از ۲۰ سال نزد امام خمینی (ره) در قم و نجف شاگردی کرد و به دین و حوزه‌های علمیه خدمت نمود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به جایگاه برجسته اخلاقی و رفتاری سردار حق بین نیز اشاره و تصریح کرد: در سفری که به سوریه داشتم، از جایگاه ادبی و اخلاقی این شهید بسیار سخن به میان آمد؛ امروز به فرماندهانی مانند سردار سلیمانی و سردار حق‌بین نیاز داریم که با اخلاق و معنویت، بر دل‌ها حکومت کنند.
وی با بیان اینکه مردم روستای فتیده به دین‌داری، وفاداری به انقلاب، ولایت‌پذیری و عشق به اهل بیت (ع) شهره هستند، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه در بخش‌های کشاورزی و دامداری فعال هستند که در این زمینه حفظ وحدت و انسجام بسیار حائز اهمیت است.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت حفظ انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ما در گام دوم انقلاب اسلامی، نیازمند تربیت فرزندان مؤمن و انقلابی هستیم.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه زمانی در این کشور، ناقوس تعطیلی دین سر می‌دادند و ادعا داشتند که دین دیگر نمی‌تواند در عرصه اجتماعی حضور پیدا کند، افزود: در دوران پهلوی، دین فقط در یکسری ابعاد فردی مانند نماز و روزه خود را نشان می‌داد و همه شئون دین، زنده و پویا نبود.
وی با اشاره به اینکه مجالس امام حسین (ع) باید در برابر خودکامگی ایستاده و مقابله کند، تصریح کرد: مجالس عزاداری باید تأثیراجتماعی داشته باشد.
به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، انقلاب اسلامی، شئون مختلف دین از جمله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را احیا کرد.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تلاش کردند تا دین در جامعه رنگ ببازد، افزود: ملت ایران در طول چهل و چهار سال انقلاب برای اینکه فهم درست از اسلام در جامعه احیا شود، در برابر دشمنان ایستادند و عزیزترین‌ها را تقدیم کردند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اضافه کرد: امام خمینی (ره) تفسیر دیگری از عاشورا، غدیر، حج و اشک ریختن بر امام حسین (ع) به ما ارائه داد.
وی با اشاره به اینکه دشمن متوجه شده که با دین و آنچه با فطرت بشر آمیخته شده، نمی‌توان مبارزه کرد، تصریح کرد: دشمنان در طول تاریخ بشر هم نتوانستند دین را از بین ببرند، چون جزء گرایش‌های مقدس است.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، معجزه امام راحل (ره) بود و حفظ این معجزه که فهم دقیق، عمیق و جامع از اسلام است، وظیفه همگانی است، افزود: باید به فرزندان خود اسلام دقیق و عمیق را بفهمانیم؛ اسلامی که در آن رابطه با خود، دیگران، خدا و حتی رابطه با محیط زیست وجود دارد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وظیفه مبلغان ما این است که علاوه بر آموزش احکام الهی از جمله نماز و روزه، کار در راه خدا را به مردم یاد بدهند و معنا کنند، ابراز کرد: ملت ایران برای حفظ این انقلاب در مقاطع مختلف از جمله دفاع مقدس و دفاع از حرم، هزینه دادند.
وی با اشاره به اینکه خداوند ما را مأمور به عدل کرده و تحقق عدالت و یاری کردن حضرت مهدی (عج)، هزینه می‌خواهد، خاطرنشان کرد: همه باید برای پیاده‌سازی عدالت در جامعه تلاش کنیم و شکاف بین طبقه ثروتمند و فقیر زدوده شود.
آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه ما نسبت به ظلم، ستم، خودکامگی و تبعیض مسئولیت داریم، خاطرنشان کرد: قرآن همواره برای اعتلای کلمه حق به ایستادن و مقابله کردن تاکید دارد؛ باید در مقابل کسانی که درصدد ضربه زدن به کیان بشری و کرامت انسانی هستند، ایستاد ولی نباید تعدی و تجاوز کرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: برای حفظ معجزه امام خمینی (ره) که همان انقلاب اسلامی بود، باید مردم حضور داشته باشند و این حضور ضریب امنیت را بالا می‌برد.
وی با تاکید بر اینکه فشارهای معیشتی باید با تدبیر مسئولین از بین برود، اظهار کرد: قدرت در نظام به اسلام جامع، حضور مردم و نقش رهبری است و مردم به عنوان رکن باید حفظ شوند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه میدان امروز، میدان جنگ فرهنگی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: امروزه در کنگره آمریکا و اروپا، هزینه‌های زیادی برای تغییر فرهنگ و دین فرزندان ما تصویب می‌شود تا به آرمان‌های شهدا خدشه وارد کنند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید از فرصت فضای مجازی برای ارتباط با جهان بشری استفاده شود، تصریح کرد: فرصت فضای مجازی یک فرصت بی‌نظیر و در عین حال یک تهدید بی‌نظیر است؛ فضای مجازی امروز در خانه‌ها و فرهنگ، حجاب، ادبیات، اخلاق و معنویت مردم ورود کرده است.
آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه جبهه فرهنگی، جبهه مهمی است که در آن روحانیت، امامان جمعه و مبلغان باید بروز باشند، اظهار کرد: متولیان فرهنگی باید نسبت به نسل کودک، نوجوان و جوان، مهندسی انجام دهند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اضافه کرد: دشمن به دنبال این است که واژه‌های مسئولیت پذیری، کرامت، عشق به خدا، معنویت و خدمت به مردم را نامقدس جلوه دهند.
وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت نسل امروز جامعه ما باید احیا شود، تصریح کرد: خیلی از واژه‌ها مانند امانت داری، صدق الحدیث، دستگیری، فقرزدایی و… به عنوان فضیلت فراموش شده است که باید احیا شود.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید تدین و دین داری را به معنای واقعی کامل کلمه احیا کند، افزود: باید جوانانی که دین را باور دارند و دغدغه‌مند هستند، تربیت کنیم.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ادبیات لیبرالیسم، ولنگاری و اباحه‌گری است و به دنبال این هستند که انسان نسبت به دین، حقایق دینی، اخلاق و عقاید، بی‌مسئولیت شود.
وی با بیان اینکه دشمن با ساخت عروسک و اسباب بازی تا فیلم‌های هالیوودی به دنبال ولنگاری و اباحه‌گری است، افزود: دنیای لیبرالیسم برای تغییر افکار و عقاید مردم، دارد تمام تلاش خود را می‌کند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه تکلیف و وظیفه ما این است که به دنبال حفظ امانتی که شهدا به ما داده‌اند، باشیم، تصریح کرد: یاد و گرامیداشت شهدا فقط به برگزاری مجالس نیست بلکه وصیت نامه‌های شهدا نیز باید احیا شود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با بیان اینکه با وجود همه تلاش دشمنان، دنیای امروز گرایش به معنویت پیدا کرده است، اظهار کرد: امروزه کلینیک‌های هویت‌شناسی در دنیا به وجود آمده تا افراد خودشان را باور کنند و بشناسند.
وی با تاکید بر اینکه امروزه در جهان با رویش‌ها مواجه هستیم، تصریح کرد: غرب با دیدن اقبال به گرایش‌های معنوی، معنویت‌های جعلی و بدلی را رشد داده است.
آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: معنویت یک اصل، نیاز و ضرورت است که دارند آن را جعل می‌کنند؛ امروزه در اروپا و آمریکا، حدود چهار هزار معنویت بدلی وجود دارد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه معنویت بدون دین و خدا، احکام دینی و… دارد در دنیا ترویج پیدا می‌کند، اظهار کرد: با وجود همه تلاش دشمنان، امروزه ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز اسلامی در آلمان و لندن وجود دارد و در بسیاری کشورها مراسم روز عاشورا با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امروزه مردم در غرب، تشنه اسلام ناب امام خمینی (ره) هستند، تاکید کرد: این اسلام است که می‎تواند پاسخگوی معنویت و ابعاد نیازهای بشری باشد.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مخالفان انقلاب اسلامی، با نقش اپوزیسیون و در بسترهای رسانه‌ای از جمله بی‌بی‌سی و منوتو در حال شبهه‌افکنی و فعالیت هستند، ابراز کرد: خروجی جلسات گرامیداشت شهدا باید حفظ فرهنگ ایثار و شهادت باشد و جوانان، پیرمردها و اقشار مختلف از جمله حوزه‌های علمیه باید از این امانت پاسداری کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پایان ضمن تبریک سال نو، اذعان کرد: امیدواریم دولت مردان ما به ویژه آیت‌الله رئیسی با حضور مدیران حاذق بتوانند در زمینه رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
وی ضمن تاکید بر تشکیل کمیته انتصابات استان، اظهار داشت: افراد باید در این کمیته و با توجه به ملاک‌ها و شاخصه‌هایی که مشخص شده، منصوب شوند.

Share