معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع در یادواره شهدای لنگرود

ایران دارای قدرت معنوی و اقتدار نظامی در منطقه است/خودکفایی در ساخت تجهیزات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کشورهای منطقه ایران را قوی‌ترین قدرت دفاعی منطقه می‌دانند و هر چند ماه یک بار دستاوردها و تجهیزات پیشرفته نظامی ایران را می‌بینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,سردار رضا طلایی‌نیک دقایقی پیش در مراسم یادواره ۶۲۲ شهید والامقام و شهدای گمنام لنگرود در مسجد جامع لنگرود آغاز دفاع مقدس را گرامی نگه داشت و از شهدای این دوران به نیکی یاد کرد.

۱۳۹۴۰۷۰۲۰۰۰۳۰۴_PhotoAوی با اشاره به صدور پیام مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان در پیام خود شهید را مظهر حیات دانستند و این ما هستیم که باید برای خود و کشورمان مربی و ماندگاری به دست آوریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ۶۲۲ شهید لنگرود و برگزاری مراسم یادواره در عید قربان تصریح کرد: شهدایی که اسماعیل‌گونه از دامان پدران و مادرانی مانند ابراهیم و هاجر برخاستند و جنگیدند و افتخار آفریدند و امروز حضور یکایک مردم لنگرود در این مراسم لبیک به پیام حضرت آقا است.

وی ادامه داد: آنچه باید از شهیدان درس بگیریم به نحوی که نمره کسب فیض در دفاع مقدس را به دست آوریم.

طلایی‌نیک به عدم حضور وزیر دفاع با وجود دعوت و اعلام در یادواره مذکور اشاره کرد و گفت: سردار دهقان به دلیل مشکل غیرمنتظره نتوانست در مراسم یادواره حضور یابد و بنده به نمایندگی از وی حضور یافتم.

وی با مروری به دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در یکی از پیام‌های امام راحل فرمودند خوشا به حال آنها که با شهادت رفتند و در این غافله نور جان مطهر باختند و خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ ملت هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به پیام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمود امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: حضور امروز مردم لنگرود در یادواره شهید این پیام رهبر را تداعی بخشیده و نشان می‌دهد راه و اهداف شهادت وجود دارد.

وی با گرامیداشت یاد شهید املاکی تصریح کرد: عزت و افتخار و سربلندی امروز کشور را از برکات خون شهدا دانست و اظهار کرد: شهدایی مانند شهید املاکی کشور را بیمه کرده است.

تشکیل ارتش ۳۵ میلیونی در ایران

طلایی‌نیک با اشاره به تاریخ جنگ تحمیلی به ذکر خاطراتی از آغاز این جنگ توسط بعثی‌ها پرداخت و گفت: از ابتدای جنگ که دشمن حمله کرد تا پایان آن هشت سال طول کشید و سپس به زانو درآمد اما برای آزادسازی شهرهای ایران از دست دشمن کمتر از یک هفته طول کشید.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس حتی یک وجب از سرزمین مقدس ایران را از دست ندادیم و در سایه اسلام ناب محمدی (ص) پرچم ایران در تمام نقاط برافراشته شد.

این مقام مسئول حضور مردم و همرزمان شهدا در محفل و یادواره‌های شهدا را دلیل بر ادامه راه آنها دانست و گفت: باید شهدا را فراموش نکنیم و آنها را به یاد آوریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ذکر آماری از تعداد حملات عراق علیه ایران اسلامی و حمایت غربی‌ها از این کشور یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس تنها با صدام نجنگیدیم بلکه با کسانی که پشت سر صدام بودند نیز جنگیدیم.

وی به عوامل پیروزی ایران در مقابل هجمه زیاد دشمنان اشاره کرد و گفت: نخستین عامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی وجود رهبری آگاه و بعد تبعیت محض مردم از امام راحل بود.

طلایی‌نیک با اشاره به خواسته امام (ره) در تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی، گفت: ۳۵ میلیون نفر بسیجی در یگان‌های مختلف ارتش قرار می‌گیرند و ارتش ۲۰ میلیونی به ۳۵ میلیونی رسیده و این همان سرمایه‌گذاری نیروی انسانی مورد نظر امام (ره) است.

وی سومین عامل پیروزی در جنگ هشت ساله را تجربیات ارزشمند دانست و تصریح کرد: امروز این تجربیات الگوی مقاومت در کشورهای منطقه به‌ویژه لبنان و سوریه شده و در جنگ ۳۳ روزه لبنان از همین تجربیات استفاده شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: طبق فرمایش حضرت آقا باید در صحنه باشیم و رسالت انقلابی خود را انجام دهیم و انقلاب اسلامی امروز در مقابل سه مثلث شوم صهیونیست، استکبار و جریانات تکفیری مقاومت می‌کند و از پشتیبانی ملت برخوردار است.

ایران دارای قدرت معنوی و اقتدار نظامی در منطقه است/خودکفایی ایران در ساخت تجهیزات دفاعی

وی عامل دیگر پیروزی ایران در جنگ هشت ساله را سازماندهی و فرماندهی در میادین رزم عنوان کرد و یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران قدرت نخست منطقه است.

طلایی‌نیک با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه نظامی آمریکا است، خاطرنشان کرد: نیمی از هزینه بودجه دنیا متعلق به آمریکاست و در منطقه نیز بودجه نظامی۷ کشور از ایران بیشتر است اما همه اینها اعتراف دارند که ایران قوی‌ترین، مجهزترین و پیشرفته‌ترین امکانات و مقاوم‌ترین سپاه را دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن جرأت مقابله با ایران را ندارد، گفت: کشورهای منطقه ایران اسلامی را قوی‌ترین قدرت دفاعی منطقه می‌دانند و به دلیل تولید خودباوری و مقاومت‌پروری در فرهنگ دفاعی کشور هر چند ماه یک بار دستاوردها و تجهیزات پیشرفته نظامی ایران را می‌بینند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه ایران امروز به خودکفایی در ساخت تجهیزات نظامی رسیده است، متذکر شد: موشک‌های شهاب و … زمینی، دریایی، هوایی و انواع شناورها به دست متخصصان بومی ساخته و آماده می‌شود.

وی ایران اسلامی را دارای قدرت معنوی و اقتدار نظامی دانست و یادآور شد: با تأسی از رهبر معظم انقلاب، باید پنج راهبرد مهم و مورد نیاز برای مقابله با استکبار را سرلوحه خود قرار دهیم که متشکل از مقاومت، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، اتحاد و وحدت است.

طلایی‌نیک درباره مذاکره کشورهای استکباری با ایران اسلامی متذکر شد: تقاضاهای مکرر استکبار با ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای برای این است که می‌بینند تحریم‌ها کارساز نیست.

Share