فرماندار آستارا بیان کرد:

ساخت ۶۸ واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آستارا

فرماندار آستارا گفت: ساخت و ساز در روستاها فقط در محدوده طرح‌های هادی قانونی است و واحدهای ساخته شده در خارج از طرح‌ها مشمول خدمات دستگاه‌های اداری نمی‌شوند و در یک سال گذشته ۶۸ واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در شهرستان آستارا ساخته شده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور در اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن سال‌روز تأسیس بنیاد مسکن با بیان اینکه مقام معظم رهبری بنیاد مسکن را از برکات مستمر و صدقات جاری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی دانسته‌اند، اظهار کرد: حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) با هدف دست‌گیری از مستضعفین جامعه و احداث مسکن محرومین در ۲۱ فروردین سال ۵۸ افتتاح شد

عنایت رضایی‌پور تصریح کرد: بنیاد مسکن وظیفه ساماندهی ساخت و ساز در محدوده طرح‌های هادی را بر عهده دارد و دهیاری‌ها و دستگاه‌های ناظر از ساخت واحدهای مسکونی خارج از محدوده جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: مطابق گزارش بنیاد مسکن آستارا در سال گذشته ۶۸ واحد مسکن محرومان با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در روستاهای آستارا ساخته شده و ۸۵ مورد سند اراضی روستایی صادر شده و اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمندی معاملات، جلوگیری از تخلفات و رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح هادی برای ۴۲ روستای بخش مرکزی و لوندویل تهیه شده است و دستگاه‌های مسئول، اراضی محدوده طرح‌های هادی را برای ساخت خانه‌های نیازمندان شناسایی کنند.

فرماندار آستارا گفت: برخی روستاها خارج از طرح هادی توسعه یافته‌اند و قانون، در اینگونه مناطق برای توسعه امکانات و زیر ساخت‌ها اجازه نمی‌دهد.

وی تشکیل اتاق فکر برای شناسایی ایده‌های مطلوب، تعیین شیوه‌های اجرای آن‌ها و شناسایی موانع و راهکارهای توسعه را در قالب کارگروه‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خلاق خواستار شد.

Share